Radius 143

SPJ
Inlägg: 2
Blev medlem: ons 06 okt 2010, 16:09

Re: Radius 143

Inlägg av SPJ »

I diverted the nipple and the needle parts Petromax.
Nipples are reworked. ;)
päeng
Inlägg: 27
Blev medlem: mån 25 apr 2011, 18:52
Ort: Sandviken

Re: Radius 143

Inlägg av päeng »

Jag har också en 143 med trasig rensnålstång och hittar inte något hos Fogas. Ni skriver att 119 också ska passa men problemet är att jag inte hittar det heller. Ni som vet hur man får tag på grejer kan ju svara. Mitt första inlägg här förresten.
Pär
Pär
Användarens profilbild
jukka_t
Webbplatsadministratör
Inlägg: 1524
Blev medlem: lör 27 mar 2010, 08:41
Ort: Göteborg

Re: Radius 143

Inlägg av jukka_t »

päeng skrev:Jag har också en 143 med trasig rensnålstång och hittar inte något hos Fogas. Ni skriver att 119 också ska passa men problemet är att jag inte hittar det heller. Ni som vet hur man får tag på grejer kan ju svara. Mitt första inlägg här förresten.
Pär
Om du har kvar nedre delen så kan du tillverka en rensnålsstång av 2mm mässningsstång, Som Nils skrev tidigare i denna tråd
så är stången med 2mm stång med m2 gänga i bägge ändor, sen övre delen är bata ett "rör" med invändig m2 gänga, svårt att
förklara men bilder på hur den ser ut finns i tidigare bilder i denna tråd.

2 mm mässingsstång finns i välsorterade hobbyaffärer.

SL!
Jukka
päeng
Inlägg: 27
Blev medlem: mån 25 apr 2011, 18:52
Ort: Sandviken

Re: Radius 143

Inlägg av päeng »

Tack för svaret, då ska jag försöka fixa det, måste bara försöka få loss övre delen ur röret först.
Pär
Pär
päeng
Inlägg: 27
Blev medlem: mån 25 apr 2011, 18:52
Ort: Sandviken

Re: Radius 143

Inlägg av päeng »

Håller fortfarande på med min lampa och får den inte att lysa ordentligt, hur mycket jag än förvärmer så vill den bara osa och sota. Det ända jag kan tänka mig nu är att munstycket är slitet (var tvärstopp när jag fick tag på lampan). Någon som vet om det finns något munstycke som passar?
Pär
Skriv svar