Trodde aldrig att det skulle hända mig. Var nämligen ute på en loppisrunda i dag och åkte av en förnimelse ner till en av antikhandlarna i staden som någon hade pratat om för ett tag sedan att denne hade öppnat loppis i källaren på lördagar...hmm han brukar vara dyr och svår att göra affärer med i vanliga fall men kanske var värt att gå in och titta tänkte jag. Efter att ha knött sig förbil hyllmeter med glas och porslin så stod den där lite i skymundan på en hylla. Ett tränat öga så ju genast vad det rörde sig om...en riktigt gammal optimus 100.
Först var man ju tvungen att titta sig hastigt ikring så att ingen annan hade fått syn på mitt byte

. när jag sedan närmade mig och fick se att prislappen som satt klistrad på det tyvär spruckna glaset var mer än överkomligt fick jag kämpa lite med att hålla mig lugn och sansad och inte låta min iver lysa igenom allt för starkt.
Lampan är väl inte i bästa skick, glaset är sprucket förgasaren lite krokig och toppen e lite tilltryckt (känns som att allt hänt samtidigt den verkar gått i golvet någon gång i tiden) Någon tidigare ägare hade även varit snäll och tejpat fast ett par extrastrumpor under tanken.