Santrax 500CP

Användarens profilbild
Marninger
Inlägg: 89
Blev medlem: lör 16 okt 2010, 17:30
Ort: Löddeköpinge

Re: Santrax 500CP

Inlägg av Marninger »

taxidriver skrev:Dom säljer en helt ny lykta som e ganska lik din på http://www.conrad.se för 249kr. verkar vara en 500 cp kinalyckta. Kanske är enklare att köpa en ny istället för att kämpa med en gammal
Tack för tipset, - det är säkert en liknande lampa.

Förmodligen med samma brister i materialval och tillverkningskvalitet också . . . men den här jag mekar med är ju den första lampan jag köpte . . . och jag lär väl skaffar mig någon liten erfarenhet när jag brottas med den. Jag vill ha igång den . . . eller i alla fall förstå vad problemet är . . . men jag kommer nog aldrig att använda den för jag litar inte på den. Tanken kan förmodligen springa läck när som helst och jag vågar inte lämna den brinnande . . eller ens tända den utan att först ha kollat att eldsläckaren står bredvid.

Så den kommer tillslut ändå bara att hamna på en hylla . . ;)

Just nu väntar jag dock på nät att bygga svängningsdämpare av och nya glödnät från Hytta, - men som jag förstår har de stängt till efter nyår så jag får väl hitta på något annat att pilla med i mellandagarna. Traktorn behöver lite service, skottningen är eftersatt och det finns någon mer konstrande lampa . . och så va det ju det här med julklappar, skinka och Champagne :roll:
taxidriver
Inlägg: 586
Blev medlem: ons 05 maj 2010, 08:47
Ort: Uddevalla

Re: Santrax 500CP

Inlägg av taxidriver »

Jo de e ju klart att det är det som är roligast med våran hobby att få liv i projekt som de flesta anser vara hopplösa och färdiga för tippen.

Lyktan från conrad kan ju i vikket fall vara en billig källa till reservdelar eller att ha som brukslykta
Användarens profilbild
Marninger
Inlägg: 89
Blev medlem: lör 16 okt 2010, 17:30
Ort: Löddeköpinge

Re: Santrax 500CP

Inlägg av Marninger »

taxidriver skrev:Lyktan från conrad kan ju i vikket fall vara en billig källa till reservdelar eller att ha som brukslykta
Det är ju en utmäkt ide, - säkert mycket billigare än att köpa "orginal" Petromax delar . . . skulle kanske rent av kunna byta ut tanken :P . . . fast frågan är väl om den inte då blir till en förfalskad förfalskning :roll:
Skriv svar