Høvik Verk Standard no 41

Användarens profilbild
jukka_t
Webbplatsadministratör
Inlägg: 1522
Blev medlem: lör 27 mar 2010, 08:41
Ort: Göteborg

Høvik Verk Standard no 41

Inlägg av jukka_t »

.

Snuppla på en Høvik Verk standard no 41 på tradera häromveckan...

Trevligt kök i bra skick och ett J***a ösa!

Tanken liknar Optimus 00 tank, himla finurligt att toppen av pumphandtaget passar i gängan för brännaren när
man plockar ner den i lådan, snyggt lås och en himla trevlig kvalitetskänsla rakt igenom...

Lite bilder!

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Körde Lasse-testet i 14 minuter, sen började den hosta så jag stängde av (sotning behövs), lite orolig över värmen,
tanken blev väldigt varm på 14 minuter, och detta utan en kastrull på....

SL!
Jukka
Användarens profilbild
Nils_S
Inlägg: 184
Blev medlem: tor 01 apr 2010, 07:23
Ort: København

Re: Høvik Verk Standard no 41

Inlägg av Nils_S »

Den skinner så meget at jeg kan ikke se om den er forniklet eller poleret messing. Låsen på kassen er en fin detalje.

Det har altid undret míg, med Høvik Verks tæt forbindelse til Primus, at denne kogeapparat ligner mest en Optimus.
Mvh
Nils
Användarens profilbild
jukka_t
Webbplatsadministratör
Inlägg: 1522
Blev medlem: lör 27 mar 2010, 08:41
Ort: Göteborg

Re: Høvik Verk Standard no 41

Inlägg av jukka_t »

Nils_S skrev:Den skinner så meget at jeg kan ikke se om den er forniklet eller poleret messing. Låsen på kassen er en fin detalje.

Det har altid undret míg, med Høvik Verks tæt forbindelse til Primus, at denne kogeapparat ligner mest en Optimus.
Denna är förniklad, sen vann jag en till på Tradera bara dagar efter denna, skall hämta den från posten idag, den är oförniklad
mässing..

SL!
Jukka
Rom
Inlägg: 2
Blev medlem: lör 15 sep 2012, 22:19

Re: Høvik Verk Standard no 41

Inlägg av Rom »

Hei!

Ny her på forumet. Litt om meg selv. 36 år fra norge og har akkurat fått opp øynene for gamle primuser av forskjellige fabrikat. Har nettopp fått meg en slik Høvik verk no41, skal bli gøy og se hvordan den fungerer. Har også en optimus 111 som jeg har brukt litt nå. Venter også på en coleman 530 som jeg har kjøpt. Så får vi se hva tiden vil bringe av nye brennere.
Harald H
Inlägg: 63
Blev medlem: tis 06 sep 2011, 21:12
Ort: Arendal Norge

Re: Høvik Verk Standard no 41

Inlägg av Harald H »

Hei du Rom.
Hvordan gikk det med Coleman 530 du venta på?
Har kjøpt en selv i god stand måtte bare bytte fyllelokk pakning.

Harald H
Stefan A
Inlägg: 57
Blev medlem: tis 25 dec 2012, 13:50

Re: Høvik Verk Standard no 41

Inlägg av Stefan A »

Himmla snygt kök det där.
Liknar välldigt mycket en optimus no 00.

Jag har en optimus no 00 som beter sig lika dant, den blir så inåt h-----e varm när jag kokar kaffe på den.
Och jag har ändå plåckat isär den ett par gånger.

/ Stefan A
Harald H
Inlägg: 63
Blev medlem: tis 06 sep 2011, 21:12
Ort: Arendal Norge

Re: Høvik Verk Standard no 41

Inlägg av Harald H »

Hei på dere,jeg har lest her på forumet at tanken på HV Standard no 41 blir "varm" ibruk.
Idag fyrte jeg opp en HV no 41,en Optius 00 og en Primus 210 (lisensprodusert på Høvik Verk).
Alle blir varme men 41ien blir varmest,den kaldeste er 210en.
HV 41 kunne jeg knapt holde på. For å være helt sikker fyrte jeg opp en til no.41 samme der. Om det er riktig eller noe feil jeg vet ikke.
Samtlige gikk ca 20 min. utomhus.
Måtte prøve mer,en HV Standard no 42 den blei ikke nevneverdig varm. HV Standard no 42 er en stor sammenleggbar primus.(køk)

Mvh Harald H
Rom
Inlägg: 2
Blev medlem: lör 15 sep 2012, 22:19

Re: Høvik Verk Standard no 41

Inlägg av Rom »

Hei igjen! Nå er riktig nok dette et meget forsinket svar men men....
Jo den 530'en var jo grei den, minuset er at du stort sett må koke en omgang med vann
før det at det går ann å koke mat i de medfølgende kokekarene. Har overhalt den med nye pakninger så den pumper godt
trykk nå. I tillegg så har jeg fått masse andre "primuser" nå
Skriv svar