Punker, olika modeller

Användarens profilbild
optipri
Inlägg: 114
Blev medlem: tis 30 mar 2010, 19:11

Punker, olika modeller

Inlägg av optipri »

Vårens först utomhusmarknad i Uppland är det alltid något speciellt med. Det är vår!
Inte alltid det blir några stora fynd men sällan man kommer hem tomhänt.
Den här gången blev det med bl.a 2st 1-lågiga Punker i originalkartong.
Punker köken är kanske inte högst rankade men ändå rätt trevliga.
Nu till problematiken. Vad finns det för modeller? Jag hade tidigare ett som heter D1 och nu blev det ett till, men det ser annorlunda ut.
Det andra nya, som heter C1, är däremot exakt lika. Nu är det huvudbry.
Jag har även 2st 2-lågiga av dom olika modellerna, men där syns inga typnummer.
Olika färger och yta finns också. Gul emalj, grön emalj, gul och svart lack och blankförnicklat.
Är det någon annan som har några Punker eller någon broschyr som visar vilken modell som är C eller D?

Bosse
C1 gul.JPG
C1 gul.JPG (95.14 KiB) Visad 13621 gånger
C1 gul botten.JPG
C1 gul botten.JPG (91.48 KiB) Visad 13621 gånger
C1 nickel.JPG
C1 nickel.JPG (103.11 KiB) Visad 13621 gånger
D1 emalj.JPG
D1 emalj.JPG (90.4 KiB) Visad 13621 gånger
Eftersom jag använder image resizer får man på köpet att roterade bilder återgår till ursprungsläget.
Otroligt att ingen kan göra ett enkelt fungerande bildförminskningsprogram, lika som fanns för XP.
taxidriver
Inlägg: 586
Blev medlem: ons 05 maj 2010, 08:47
Ort: Uddevalla

Re: Punker, olika modeller

Inlägg av taxidriver »

Visst är det något särskilt med dom första Veteran/utomhusmarknaderna för året Man blir ju som en kalv på grönbete :D Mina vårfynd utgjorde sig av två st våffeljärn 1 med ring från Norra Hammar och ett där ringen saknades som var gjutet av Munktell's (känns lite ovanligt eller?) Här är en länk med lite recept för Punkerkökena finns även en fin rengöringsinstruktion på den sidan
http://www.jaederfeldt.com/klas/FOV1-00 ... =S000E3A77
Användarens profilbild
optipri
Inlägg: 114
Blev medlem: tis 30 mar 2010, 19:11

Re: Punker, olika modeller

Inlägg av optipri »

Jäderfeldt har många fina grejor. Beträffande hans Punker så har den en flashig logga på fästena för tanken. Ytterligare en variant alltså.
Vore kul att hitta en katalog som beskriver köken men det kanske inte finns någon. Vad jag vet gjorde dom ju bara några få modeller av kök och då är katalog överflödigt.
Broschyren med recept är trevlig, jag har en själv. Tydligen finns det ytterligare en liknande, har sett den på KB, funderar på att beställa en digital kopia.

Bosse
Skriv svar