Fredag..

Användarens profilbild
jukka_t
Webbplatsadministratör

Fredag..

Inlägg av jukka_t »

.

Huh va snabbt denna veckan gick!, nu är det bara ca 16 år kvar till pensionen :-)

Märkte att det var lite ont om fotogen hemma, blir svängen om Kviberg o handla in några flaskor
tändvätska..

Sen så jag jag gått o fått ett återfall i min förtjusning i Tequila i form av Frozen Margarita...

Bild

Ingen fintequila med massa Agave utan klassiska Sierra Tequila Silver (Varunummer 307 Sierra Tequila Silver 199:- )
en rå tequilasmak som boostas enormt i en Frozen Margarita.

Min FrozenM:

4 cl färskpressad citronsaft
2 cl cointreau
4 cl Sierra Tequila
Krossad is

Dra glasets kant med citron, doppa i ett litet fat med salt så du får
en tjusig saltkant.

Sätt i ingredienserna och njut av aromerna som är som inget annat här på jorden.

Problemet är att det är gott och det är ganska mycket sprit i så man blir rätt snabbt
rejält fredagsavslappnad :-)

Ikväll blir det lite lampmek oxo, harju inte fått igång Standard 102 lampan till 100%, det känns
som om att värmen inte riktigt räcker till, skall ta loss förgasaren och försöka få rent innuti
kringlan med en mopedgasvajjer

Ha en trevlig helg kamrater!

SL!
Jukka
Ljusbringaren

Re: Fredag..

Inlägg av Ljusbringaren »

Tackar Jukka för inspirationen till att prova Tequila. Fick lov att prova receptet och det var ju riktigt gott :-)

Denna vecka har varit ovanligt god var gäller lyktinförskaffandet 3 st Radius 119 och 1 st Radius 115 helt otända. Man håller nästan på att smälla av inför en sådan prakt. Tyvärr finns det lite skönhetsfel på en av 119:on lyktan. Spräckt krage pga spännigen som förnicklingen åstadkommit.

Får nog gå att blanda en till....
Användarens profilbild
jukka_t
Webbplatsadministratör

Re: Fredag..

Inlägg av jukka_t »

Ljusbringaren skrev:Tackar Jukka för inspirationen till att prova Tequila. Fick lov att prova receptet och det var ju riktigt gott :-)
Jag gjorde några stycken förförra helgen, blev så besviken, hade köpt Citroner som inte smakade
bra, dom såg ut som dom brukade men smakade inte alls bra...

Nackdelen med denna drink är att den är god (om man gillar Tequila) och det
är ganska mycket alkohol i, man brukar bli rätt rund under fötterna efter 4-5 stycken :-)

Jag är igentligen en öl-älskare och dricker nästan alltid lättdruken mellanöl Hof eller Tuborg
och där kan manju hålla på en hel kväll och klara balansen galant...

Köper även lite seriösare öl i mellanåt..

Var inne på whiskey ett tag, "gick igenom hela skottland" men hamnade tillbax
i USA där jag hade börjat med Jack Daniels, den är god, men tycker att en öppnad flaska
Jack Daniels tappar smaken ganska snabbt ( 1<->2 veckor ) och tyckerju inte att Jack Daniels är
något man tar en fylla på....

Ardbeg var annars en god Whisky från Skottland om man gillar superrökig...

SL!
Jukka
Skriv svar