Earth Hour 2015, Beredda?

Användarens profilbild
ZVEZDA M50
Inlägg: 76
Blev medlem: tor 28 okt 2010, 07:42
Ort: Trollhättan

Earth Hour 2015, Beredda?

Inlägg av ZVEZDA M50 »

Hej!

Nu närmar sig earth hour när elektrisk belysning får ge vika för stearin och fotogen.
Jag ser det som ett ypperligt tillfälle att utnyttja, hur ofta får man en legitim ursäkt för att tända upp en mängd stormlyktor?

Tänka fjutta fart i några lyktor och en FL-5, detta borde märkas i grannskapet... :D

Hur kommer ni att utnyttja denna julafton för fotogen?
Användarens profilbild
stepside55
Webbplatsadministratör
Inlägg: 727
Blev medlem: lör 27 mar 2010, 13:30
Ort: Svartö

Re: Earth Hour 2015, Beredda?

Inlägg av stepside55 »

radius 119 samt några 930's. Din FL-5 var en god ide, ska ge mig ut o se om jag får iordning på min också.
trevlig kväll
Joakim
Användarens profilbild
tomas
Inlägg: 194
Blev medlem: ons 31 mar 2010, 20:56

Re: Earth Hour 2015, Beredda?

Inlägg av tomas »

Har precis tankat upp, tänkte köra lite "multifuel" tema i kväll. Allt för miljön....

En Primus på karbid, Radius 119 på sprit och några vanliga svenska fotogenare blir det, just fasen måste ju ta fram en Coleman bensinare också.

/T
Användarens profilbild
stepside55
Webbplatsadministratör
Inlägg: 727
Blev medlem: lör 27 mar 2010, 13:30
Ort: Svartö

Re: Earth Hour 2015, Beredda?

Inlägg av stepside55 »

Trevlig stund är det, blev inte riktigt som tänkt. FL6'an lös bra en timme, sedan kom det skit i förgasaren, och då jag tidigare tagit bort rensnål i väntan på utbyte så var det adjö till den. Det blev istället Coleman 236, Primus 991 (lyser som en 500 lampa) , Radius 119 samt en Radius 118 som förskönade trädgården.

Var en runda i byn och det var inte många som hade hörsammat Earth Hour, var det bättre hos er?

mvh
Joakim
Användarens profilbild
ZVEZDA M50
Inlägg: 76
Blev medlem: tor 28 okt 2010, 07:42
Ort: Trollhättan

Re: Earth Hour 2015, Beredda?

Inlägg av ZVEZDA M50 »

Hej!

Här i Trollhättan så släcktes gatubelysningen (till skillnad mot förra året) så det blir ganska mörkt i ett villaområde...
Nåväl, mörkret motades iväg av en Optimus 1550 hängandes utomhus vid entrén, generöst med ljus spreds i omgivningen!
I trådgården placerades en Tilley FL-6 på sitt stativ, en Radius 119 fick lysa upp ett annat hörn.

Kvällskaffet kokades, som alltid, (likt morgonkaffet) i en mokabryggare värmd av ett Radius No 21.
Tände en Feuerhand 323 med rubinrött glas och en Chalwyn Tempest inomhus.

Efterlevnaden av Earth Hour tycker jag har minskat med åren.
Skriv svar