The famous "Tea-test"

Hacke
Kontakt:

The famous "Tea-test"

Inlägg av Hacke »

På CCS (http://www.spiritburner.com) använder några medlemmar det sk. "te-testet" när de testar nya eller renoverade kök. Under semestern har jag så ofta som möjligt satsat på en kopp fotogenvärmt te när kvällen närmat sig. Målsättningen var ett nytt kök varje kväll, men tyvärr krävs det en del fixande för att lyckas och familjen insisterade på "semesteraktiviteter" som sträckte sig utanför källaren... En del trevliga stunder blev det ändå och här kommer några "high-lights":

Optimus Explorer:

Bild

Bild

Multiverktyget längst ner på bilden är föv. ett BAHCO, vilket vi fotogennördar kanske tycker är lite roligt:

Bild

Primus 41, lägg märke till den lilla sticklågan vid packboxen och den fasta nr. 10 nyckeln på bänken:

Bild

Radius 43:

Bild

Bild

Bild
Senast redigerad av Hacke den ons 08 sep 2010, 08:14, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
stepside55
Webbplatsadministratör

Re: The famous "Tea-test"

Inlägg av stepside55 »

Mycket trevlig ide !
Då får man ju dessutom tillfälle o gå igenom köken och få med dem på bild. Tror jag lånar din ide. De verkar snurra bra dina kök, jag har också ett 43 kök men där sitter det en brus brännare om jag inte missminner mig. Konstigt att inte välja den tysta om det finns båda att välja på, men de kanske var mycket dyrare.
mvh
Joakim
Hacke
Kontakt:

Inlägg av Hacke »

Hej!

Radius 43 är ett mycket trevligt kök. Har tre stycken, två med tysta brännare och en "roarer" (hur man kan översätta roarer till susande eller tvärtom kan jag inte riktigt förstå). Alla tre har intressant nog olika typ av kokkärlsstöd. Ett uppfällbart, ett utdragbart och ett med en punktsvetsad ställning som passar perfekt i lådan. Får nog ta lite bilder på hur det ser ut.

Mvh Rickard
Användarens profilbild
Christer

Inlägg av Christer »

stepside55 skrev:Konstigt att inte välja den tysta om det finns båda att välja på, men de kanske var mycket dyrare.
Susande brännare (eller brusande om ni föredrar det) är mindre känsliga för vind.
Jag antar att det är en stor del av orsaken till att campingköken - som t.ex. Radius No. 43 - oftare är utrustade med denna istället för den trevligare, tysta typen.

/Christer
Skriv svar