Förgasarföreningens träff 2010

Användarens profilbild
jukka_t
Webbplatsadministratör
Inlägg: 1524
Blev medlem: lör 27 mar 2010, 08:41
Ort: Göteborg

Förgasarföreningens träff 2010

Inlägg av jukka_t »

.

Skrivet av Albert på FFs yahoo-mailinglista:

---CUT---
Hej på er förgasarvänner!
Vi har tagit oss över både jul och nyårsfirande, hoppas att tomten varit snäll mot er (och att ni också varit snälla, kanske hittat en rolig apparat eller två (kanske 3 åxå om ni haft tur). Vill nu meddela er att platsen för årets Primus-träff blir Mössebergs Camping & Stugby i Falköping, från fredag den 27:e augusti till söndag den 29 augusti. Så det är bara att boka in den helgen, ni får 8 månaders förvarning, inte illa eller hur ? Tillsammans med några andra samlare så funderas och jobbas det på ett litet program, där vi ska prata om och förevisa en del saker. Upplägget vi hade i Säffle för två år sedan var uppskattat, så som sagt ett litet program med tider och innehåll kommer senare i år. Vill du medverka, berätta om något, delge erfarenheter ? Var inte rädd, kom till Falköping och träffa andra samlare/användare, ta med ett bra humör, lite apparater så fär vi det trevligt ännu en gång ! Pumpa på önskar, Albert
---CUT---

Campingen:

http://www.camping.se/templates/product ... rodId=2926

http://www.mossebergscamping.se/index.html

Och skall man boka stuga så skall man be o få komma till "fotogenbyn"



Jag och Joakim var med förra året och skall vara med iår igen..

SL!
Jukka
Användarens profilbild
jukka_t
Webbplatsadministratör
Inlägg: 1524
Blev medlem: lör 27 mar 2010, 08:41
Ort: Göteborg

Re: Förgasarföreningens träff 2010

Inlägg av jukka_t »

.

Förra året hade jag som avsikt att sända live "web-tv" från träffen, hade utrustning med mig men batteriet i den bärbara
datorn var dåligt och det saknades 230 volt där vi satt, vi får hoppas att det går att få ström iår, enligt obekräftad uppgift
finns det trådlöst internet på campingen, hade kanske vart roligt för dom som inte kan närvara o sitta framför datorn
o kika på evenemanget.

Har ingen proffsutrustning men man kan få riktigt bra bild iallafall på dagtid förutsatt att bredbandet är tillräckligt "brett"

Tänkte även ta med en projektor och duk ifall någon skulle vara intresserad av forumet och hur man använder det...

SL!
Jukka
Användarens profilbild
jukka_t
Webbplatsadministratör
Inlägg: 1524
Blev medlem: lör 27 mar 2010, 08:41
Ort: Göteborg

Re: Förgasarföreningens träff 2010

Inlägg av jukka_t »

.
BUMP !!!

Nu börjar det närma sig lite! (2 månader kvar), därför bumpar jag denna tråd.

SL!
Jukka
Användarens profilbild
stepside55
Webbplatsadministratör
Inlägg: 727
Blev medlem: lör 27 mar 2010, 13:30
Ort: Svartö

Re: Förgasarföreningens träff 2010

Inlägg av stepside55 »

Bumpa !! på du :-)

Ser fram emot träffen, definitivt en höjdpunkt i kalendern.

Joakim
Lasse T
Inlägg: 64
Blev medlem: mån 29 mar 2010, 21:18

Re: Förgasarföreningens träff 2010

Inlägg av Lasse T »

Stuga är bokad!

Jag kommer att ta med min hustru på denna träff. Hon är inte det minsta intresserad av varken fotogen eller öl men hon kan ju gå och lägga sig i stugan när vi andra blir för tråkiga :-)

Vi kommer att ramla in nån gång under fredagskvällen. Jag jobbar till 16 och vi har ca 20 mil att åka. Se till att ha lampor tända så vi hittar er. Normalt åker jag en gammal VW-buss av -71 års modell till träffar (åker en del på VW-träffar) men eftersom man får en välutsustad 4-bäddsstuga för 900 spänn så kändes det helt rätt att hyra stuga denna gång.

Lasse T
-------------------
Användarens profilbild
jukka_t
Webbplatsadministratör
Inlägg: 1524
Blev medlem: lör 27 mar 2010, 08:41
Ort: Göteborg

Re: Förgasarföreningens träff 2010

Inlägg av jukka_t »

Lasse T skrev: Jag kommer att ta med min hustru på denna träff. Hon är inte det minsta intresserad av varken fotogen eller öl men hon kan ju gå och lägga sig i stugan när vi andra blir för tråkiga :-)
Trevligt!!

SL!
Jukka
taxidriver
Inlägg: 586
Blev medlem: ons 05 maj 2010, 08:47
Ort: Uddevalla

Re: Förgasarföreningens träff 2010

Inlägg av taxidriver »

Krävs det att man är medlem i förgasarföreningen för att komma på denna träff? Ska man förhands anmäla sig till någon eller boka plats på campingen i förväg?
Användarens profilbild
jukka_t
Webbplatsadministratör
Inlägg: 1524
Blev medlem: lör 27 mar 2010, 08:41
Ort: Göteborg

Re: Förgasarföreningens träff 2010

Inlägg av jukka_t »

taxidriver skrev:Krävs det att man är medlem i förgasarföreningen för att komma på denna träff? Ska man förhands anmäla sig till någon eller boka plats på campingen i förväg?
Finns inget medlemskap, bara o dyka upp.

Himla trevlig träff!

Om du bokar Stuga, säg att du vill vara i "fotogenbyn" (dom vet vad du menar)
Går även fint att komma i husvagn eller tält...
SL!
Jukka
Lasse T
Inlägg: 64
Blev medlem: mån 29 mar 2010, 21:18

Re: Förgasarföreningens träff 2010

Inlägg av Lasse T »

Jukka, har du koll på maillistan?
I så fall kanske du kan se till att lägga ev program eller övrig info som dyker upp där i denna tråd. Fast det hade du säkert redan tänkt :-)
Användarens profilbild
jukka_t
Webbplatsadministratör
Inlägg: 1524
Blev medlem: lör 27 mar 2010, 08:41
Ort: Göteborg

Re: Förgasarföreningens träff 2010

Inlägg av jukka_t »

Lasse T skrev:Jukka, har du koll på maillistan?
I så fall kanske du kan se till att lägga ev program eller övrig info som dyker upp där i denna tråd. Fast det hade du säkert redan tänkt :-)
Har koll på listan och tror att det finns sånna som har full koll på träffen här på forumet som
säkerligen skriver in om det dyker upp nått...

SL!
Jukka
Skriv svar