Plockade ut lite forum statestik:
Antal inlägg: 229 Inlägg per dag: 7.27
Antal trådar: 86 Trådar per dag: 2.73
Antal användare: 19 Användare per dag: 0.60
Antal bilagor: 19 Bilagor per dag: 0.60
Forumet startades: lör 27 mar 2010, 07:41 Storlek på visningsbildkatalogen: 57.52 KiB
Databasstorlek: 2.8 MiB Storlek på bifogade filer: 1.13 MiB
Databasserver: MySQL(i) 5.0.51a-24+lenny3-log GZip-komprimering: Av
Forumversion: 3.0.7-PL1 [ Kontrollera version igen ] Föräldralösa bilagor: 0
Användarantalet är inte så stort ännu men det skrivs en del, trevligt!
Det låga användarnatalet beror på att vi inte riktigt gått ut med reklam och att Google inte hittat oss ännu.
Själv har jag inte hunnit engagera mig riktigt på forumet sista tiden, vi håller på o byter ut ca 450 datorer på jobbet
och mcafee viruset har drabbat ca 100<-> 150 av våra 600 datorer.
Man blir lätt trött efter jobbet när det är stökigt...
SL!
Jukka
Lite forumstatestik.
Re: Lite forumstatestik.
Hej Jukka
ingen dålig start alls.
/P-O
ingen dålig start alls.
/P-O
Lite mer statestik.. ser bra ut!
Antal inlägg: 392
Inlägg per dag: 6.48
Antal trådar: 127
Trådar per dag: 2.10
Antal användare: 26
Användare per dag: 0.43
Antal bilagor: 40
Bilagor per dag: 0.66
Forumet startades: lör 27 mar 2010, 07:41 Storlek på visningsbildkatalogen: 82 KiB
Databasstorlek: 3.7 MiB Storlek på bifogade filer: 3.06 MiB
SL!
Jukka
Antal inlägg: 392
Inlägg per dag: 6.48
Antal trådar: 127
Trådar per dag: 2.10
Antal användare: 26
Användare per dag: 0.43
Antal bilagor: 40
Bilagor per dag: 0.66
Forumet startades: lör 27 mar 2010, 07:41 Storlek på visningsbildkatalogen: 82 KiB
Databasstorlek: 3.7 MiB Storlek på bifogade filer: 3.06 MiB
SL!
Jukka
.
Det var ett tag sen vi hade forumsstatestik, så här är den senaste:
Forumstatistik Statistik
Antal inlägg: 1097 Inlägg per dag: 5.51
Antal trådar: 265 Trådar per dag: 1.33
Antal användare: 54 Användare per dag: 0.27
Antal bilagor: 161 Bilagor per dag: 0.81
Forumet startades: lör 27 mar 2010, 07:41 Storlek på visningsbildkatalogen: 132.34 KiB
Databasstorlek: 6.45 MiB Storlek på bifogade filer: 15.59 MiB
Jämför man lite snabbt på inlägget ovan så ser man att antal inlägg per dag minskat något, antalet medlemmar har ökat, minskning på antal
nya användare per dag, bilagorna ökar något och bilage bibliotekets storlek har ökat 5ggr i storlek.
Vi är fortfarande små gämfört mot Swedlamp och BBL men vi växer sakta men säkert...
Vi har för närvarande användare från Nio olika länder Sverige,Finland,Usa,England,Taiwan,Tyskland,Japan,Danmark och Norge...
Forumet är ganska stabilt, jag har varit med om att den legat nere totalt 3 ggr under halvåret som gått, ganska bra tycker jag...
Vi tar för närvarande upp 297 MB av våra 10000MB så det finns plats att växa...
SL!
Jukka
Det var ett tag sen vi hade forumsstatestik, så här är den senaste:
Forumstatistik Statistik
Antal inlägg: 1097 Inlägg per dag: 5.51
Antal trådar: 265 Trådar per dag: 1.33
Antal användare: 54 Användare per dag: 0.27
Antal bilagor: 161 Bilagor per dag: 0.81
Forumet startades: lör 27 mar 2010, 07:41 Storlek på visningsbildkatalogen: 132.34 KiB
Databasstorlek: 6.45 MiB Storlek på bifogade filer: 15.59 MiB
Jämför man lite snabbt på inlägget ovan så ser man att antal inlägg per dag minskat något, antalet medlemmar har ökat, minskning på antal
nya användare per dag, bilagorna ökar något och bilage bibliotekets storlek har ökat 5ggr i storlek.
Vi är fortfarande små gämfört mot Swedlamp och BBL men vi växer sakta men säkert...
Vi har för närvarande användare från Nio olika länder Sverige,Finland,Usa,England,Taiwan,Tyskland,Japan,Danmark och Norge...
Forumet är ganska stabilt, jag har varit med om att den legat nere totalt 3 ggr under halvåret som gått, ganska bra tycker jag...
Vi tar för närvarande upp 297 MB av våra 10000MB så det finns plats att växa...
SL!
Jukka
.
Det var mer än ett år sedan jag skrev forumstatestik, så här kommer det:
Antal inlägg: 2969 Inlägg per dag: 4.83
Antal trådar: 626 Trådar per dag: 1.02
Antal användare: 157 Användare per dag: 0.26
Antal bilagor: 622 Bilagor per dag: 1.01
Forumet startades: lör 27 mar 2010, 07:41 Storlek på visningsbildkatalogen: 197.08 KiB
Databasstorlek: 21.33 MiB Storlek på bifogade filer: 70.6 MiB
Jämför man lite snabbt på året innan så ser man att antal inlägg per dag minskat något, antalet medlemmar har ökat, minskning på antal
nya användare per dag, bilagorna ökar något och bilage bibliotekets storlek har ökat.
Vi är fortfarande pyttesmå gämfört mot BBL,CPL och CCF
Vi har för närvarande användare från Tio olika länder Sverige,Finland,Usa,England,Taiwan,Tyskland,Japan,Danmark,Schweiz och Norge...
Forumet är väldigt stabilt, jag personligen har inte märkt att det legat nere en enda gång 2011 och när jag skrev detta hade jag fingrarna i kors
och knackade på mitt trä-skrivbord.
Min personliga åsikt är att hastigheten är helt ok och jag är väldigt nöjd med leverantören one.com
gällande hastighet, pålitlighet och framförallt pris..
Vi tar för närvarande upp 419 MB av våra 10 GB så det finns gott om plats att växa och skulle
vi växa så kan man via ett mail till one snabbt få 40 GB.
Vi är 157 användare idag men den siffran är mycket missvisande eftersom vi bara är ca 30 <-> 50 någon sånär
aktiva användare och kanske bara 15 riktigt aktiva användare.
Det är ingen tävling med här är top-10 på mest inlägg här på forumet:
Jukka_t -- 779 ( ajaj, tjötig jävel )
Joakim -- 386
Mattias -- 209
Christer -- 146
Nils -- 116
Tomas -- 112
Micke -- 94
Åke -- 89
Jonas -- 81
Peo -- 74
Vi har väldigt många användare som antingen inte loggar in eller inte har skapat ett användarkonto som är här och läser.
27 Mars 2012 fyller vi två år, jag själv missade ettårsjubilet men skall försöka komma ihåg
tvåårs och anorda en lite fototävling kanske med nått iallafall halvfint fotogenrelaterat pris.
Sammanslagningen med Förgasarföreningen verkar bli av innom kort, då gör vi ett namnbyte till
Förgasarforum men pga kostnader fortsätter vi o kör med adressen fotogenforum.se , vi hoppas
på iallafall några nya användare som gillar att skriva och skicka bilder.
2011 uppgraderade vi även phpbb (forumprogramvaran ) till V 3.0.9 , några buggar försvann men det
finns en hel del kvar.
Minskningen av antalet inlägg vs ökningen av antalet användare oroar mig lite, skriv och skicka bilder, det finns plats!!
Tänk på att det behöver inte alltid vara fotogenrelaterat...
Sen är vi glada för att stämmningen är bra, jag har inte sett några allvarliga påhopp
eller elakheter och om jag skulle missa något sånhär så meddela mig eller Joakim.
Vi har inga moderatorer ännu, detta pga att det inte behövs i dagsläget...
Huh vilket lång inlägg det blev, vi tackar för 2011 som börjar ta slut och hoppas
att året 2012 blir lika bra eller bättre.
Stavfel på detta och andra inlägg gjorda av mig beror på att jag är invandrare plus att jag är slarvig
SL!
Jukka
Det var mer än ett år sedan jag skrev forumstatestik, så här kommer det:
Antal inlägg: 2969 Inlägg per dag: 4.83
Antal trådar: 626 Trådar per dag: 1.02
Antal användare: 157 Användare per dag: 0.26
Antal bilagor: 622 Bilagor per dag: 1.01
Forumet startades: lör 27 mar 2010, 07:41 Storlek på visningsbildkatalogen: 197.08 KiB
Databasstorlek: 21.33 MiB Storlek på bifogade filer: 70.6 MiB
Jämför man lite snabbt på året innan så ser man att antal inlägg per dag minskat något, antalet medlemmar har ökat, minskning på antal
nya användare per dag, bilagorna ökar något och bilage bibliotekets storlek har ökat.
Vi är fortfarande pyttesmå gämfört mot BBL,CPL och CCF
Vi har för närvarande användare från Tio olika länder Sverige,Finland,Usa,England,Taiwan,Tyskland,Japan,Danmark,Schweiz och Norge...
Forumet är väldigt stabilt, jag personligen har inte märkt att det legat nere en enda gång 2011 och när jag skrev detta hade jag fingrarna i kors
och knackade på mitt trä-skrivbord.
Min personliga åsikt är att hastigheten är helt ok och jag är väldigt nöjd med leverantören one.com
gällande hastighet, pålitlighet och framförallt pris..
Vi tar för närvarande upp 419 MB av våra 10 GB så det finns gott om plats att växa och skulle
vi växa så kan man via ett mail till one snabbt få 40 GB.
Vi är 157 användare idag men den siffran är mycket missvisande eftersom vi bara är ca 30 <-> 50 någon sånär
aktiva användare och kanske bara 15 riktigt aktiva användare.
Det är ingen tävling med här är top-10 på mest inlägg här på forumet:
Jukka_t -- 779 ( ajaj, tjötig jävel )
Joakim -- 386
Mattias -- 209
Christer -- 146
Nils -- 116
Tomas -- 112
Micke -- 94
Åke -- 89
Jonas -- 81
Peo -- 74
Vi har väldigt många användare som antingen inte loggar in eller inte har skapat ett användarkonto som är här och läser.
27 Mars 2012 fyller vi två år, jag själv missade ettårsjubilet men skall försöka komma ihåg
tvåårs och anorda en lite fototävling kanske med nått iallafall halvfint fotogenrelaterat pris.
Sammanslagningen med Förgasarföreningen verkar bli av innom kort, då gör vi ett namnbyte till
Förgasarforum men pga kostnader fortsätter vi o kör med adressen fotogenforum.se , vi hoppas
på iallafall några nya användare som gillar att skriva och skicka bilder.
2011 uppgraderade vi även phpbb (forumprogramvaran ) till V 3.0.9 , några buggar försvann men det
finns en hel del kvar.
Minskningen av antalet inlägg vs ökningen av antalet användare oroar mig lite, skriv och skicka bilder, det finns plats!!
Tänk på att det behöver inte alltid vara fotogenrelaterat...
Sen är vi glada för att stämmningen är bra, jag har inte sett några allvarliga påhopp
eller elakheter och om jag skulle missa något sånhär så meddela mig eller Joakim.
Vi har inga moderatorer ännu, detta pga att det inte behövs i dagsläget...
Huh vilket lång inlägg det blev, vi tackar för 2011 som börjar ta slut och hoppas
att året 2012 blir lika bra eller bättre.
Stavfel på detta och andra inlägg gjorda av mig beror på att jag är invandrare plus att jag är slarvig

SL!
Jukka