Nyfrälst kille i Småland!

BGilbertP
Inlägg: 54
Blev medlem: ons 01 sep 2010, 08:48
Ort: Gunnebo Småland
Kontakt:

Nyfrälst kille i Småland!

Inlägg av BGilbertP »

Hej, några rader från en nying.
Alldeles nyligen ramlade jag på lite bilder på fotogenkök. Jag tyckte dom såg fina ut och jag blev nostalgisk.
När jag var grabb var det vardag med fotogenkök under sommaren på vårt helt omoderna och primitiva sommarställe i Stockholm skärgård. Vi bodde på en liten holme och fick ro till angränsande större för att hämta vatten t.ex. Så ett tvålågigt fotogenkök plus vedspis var vad som gällde. Jag minns det som en härlig tid. Det var inte alla som hade chansen att komma ut så på sommaren.
Jag ska inte försjunka för mycket i minnen men dom vaknade lätt till liv när jag såg köken. Det var på tradera, och eftersom jag inte har så mycket pengar att röra mig med så tyckte jag dom var lite dyra. Jag började googla för att få en bredare bild. Då, mina vänner, kom jag tidigt in på sidan spiritburner.com, sen var jag såld. Oj, Oj så fina grejer!!
Nu var det inte svårt att måla upp bilden av lägret här i nordöstra Smålands skogar, där något gott blir till på en sådan spis. Jag är gärna ute i naturen och den finns alldeles inpå knutarna här där jag bor sedan rätt många år nu. Jag har östkusten (Ostkustens Pärla) som utsikt om jag sträcker på halsen, det är fint här.
Detta var för bara några dagar sedan och mitt första fotogenkök, ett Radius 21, står här och väntar på att bli fin. Så fick jag, så sent som igår, se att det finns en svensk sida, och jag registrerade mig.
Mitt första foruminlägg kommer dock inte att handla om något jag själv har, utan något som kom som en riktig överraskning i går. Det handlar om SVEA 158.
Börje
Hälsningar Börjepojken
Användarens profilbild
stepside55
Webbplatsadministratör
Inlägg: 727
Blev medlem: lör 27 mar 2010, 13:30
Ort: Svartö

Re: Nyfrälst kille i Småland!

Inlägg av stepside55 »

Välkommen Börje.
Kul med någon till från Småland, Själv bor jag i sydöstra Småland mellan Kalmar o Karlskrona. Jag är också ganska ny på detta med fotogen, har hållt på med det i 3 år nu.
Radius köket är ett trevligt kök. Ett stort litet kök.
mvh
Joakim
Skriv svar