Nils Stephenson

Användarens profilbild
Nils_S
Inlägg: 184
Blev medlem: tor 01 apr 2010, 07:23
Ort: København

Nils Stephenson

Inlägg av Nils_S »

Hej

Så er det på tide at jeg skrev lidt om mig.

Jeg er født og voksede op i Australien (Bundaberg). Efter flere år med arbejde forskellige steder i Australien, rejste jeg til Europa og i 1990/91 besøgte jeg Danmark. Der mødte jeg min kone og kom ikke videre. Undtagen et par år i Australien sidst i 90'erne, har vi boet i nærheden af København.

Så til lamper. :D Jeg har altid haft en lille Coleman til camping ture. Pålidelig og robust, men det var et stykke værktøj, ikke andet. Efter jeg fik mine ting til DK, så min svoger lampen og sagde at sådan en vil han også have. Lidt efter kom han og fortalt at han havde set 2 lamper på et loppemarked, kunne jeg komme og sige og de var noget. Det endte med at vi købte en hver. Den jeg fik var en gammel Primus 1094 som var godt brugt. Processen i at få den til at virke igen vakte min interesse for at samle og mærket Primus. Resten siger sig selv.

Det er altid godt med nogle billeder, så her har du min Coleman 242B som er produceret i Australien under licens. Den er fra februar 1952.
Coleman_242B_52_front.jpg
Coleman_242B_52_front.jpg (33.27 KiB) Visad 11219 gånger
Her den først Primus 1094 sådan som jeg købte den. Desværre har jeg ikke billeder af den nu, men der er ikke sket meget undtagen at den virker. Den har 'karakter' som den er.
Primus_1094_original.jpg
Primus_1094_original.jpg (36.46 KiB) Visad 11219 gånger
Mvh
Nils