Självpresentation av (gamla) nya medlemmen Mats Wigert

matswigert
Inlägg: 1
Blev medlem: tis 06 dec 2011, 21:37
Ort: Borgå - Stockholm - Borgå

Självpresentation av (gamla) nya medlemmen Mats Wigert

Inlägg av matswigert »

Hej (igen)!
Jag återanvänder min presentation från då jag gick med i "Förgasarföreningen" på Yahoo för drygt två år sedan då jag fann delar av er där. Nu följer jag med över till detta forum då det förra försvinner och tar med mig min presentation från då! :D
""
Hej,

av mitt medlemsmail förstod jag att det uppskattades om jag helt kort presenterade mig.

Jag gick med för ett par dagar sedan eftersom jag hade köpt en Optimus lampa (bedömt en Optimus 200 med klarglas och bleckskärm) i en liten antikbutik här i Finland. Jag är s.k. "Rikssvensk" och inflyttad hit från Sverige för fem år sedan. Sedan barnsben uppvuxen i diverse båtar, den första hade definitivt en Optimuslampa som belysning och värme samt naturligtvis ett Primuskök för matlagning, anknytningen till denna teknik och barndomen är stark sammanbunden!

Därefter har jag stött på produkterna under värnplikten på KA1, både lampor och kök innan "allt" elektrifierades på senare tid. Således har lampan med sken, ljud och doft en speciell plats och när tillfälle gavs var det bara att köpa den svenska överskottspinalen direkt här i Finland med instruktionsbladet med trygga Tre kronor och M-nummer.

Då jag var en smula "rostig" gällande handhavandet sökte jag råd på nätet och fann denna sidan. Har utöver detta inte någon samlad riktning på samlandet mer än det skall vara vackra att se på och kunnat användas. Denna lampa lyser nu vackert på vår balkong – kanske med tiden får den senare flytta till en möjlig båt alternativt få en kompis som fyller den uppgiften.

Jag hoppas således främst kunna återkomma till denna sida när jag behöver söka råd på problemsökning, handhavande, reservdelar etc och är tacksam för att dylika intressesidor finns.
....

Inte så mycket har hänt sedan dess förutom att finska hemmet flyttat ytterligare lite österut och jag veckopendlar västerut över Östersjön.
Det har nu inte ännu blivit någon båt men den första lampan har fått sällskap av en till!

Med vänlig hälsning,

Mats
Användarens profilbild
jukka_t
Webbplatsadministratör
Inlägg: 1522
Blev medlem: lör 27 mar 2010, 08:41
Ort: Göteborg

Re: Självpresentation av (gamla) nya medlemmen Mats Wigert

Inlägg av jukka_t »

-

Hej Mats och välkommen till Fotogenforum, hoppas du kommer trivas här.

mvh
Jukka
Skriv svar