FAQ sida

Användarens profilbild
optipri
Inlägg: 114
Blev medlem: tis 30 mar 2010, 19:11

FAQ sida

Inlägg av optipri »

Hej alla forumvänner.

På grund av att min gamla trotjänare Partner 400 från 80-talet behövde en reservdel, råkade jag snubbla på något som heter skogsforum.se
En riktigt bra sida om man tycker om skog. Anledningen till det här inlägget är att dom hade en riktigt bra sida som beskrev en massa funktioner på sidan. Vad jag förstår använder dom sig av samma plattform som FF. Kanske skulle det gå att få till nåt liknande här?
En massa jobb för administratörerna förstås, men det kan ju undvika en massa oklarheter.

Ta gärna en titt, mycket barr och mossa att spana in.

Tyvärr hittade jag inte bromsbandet, verkar vara helt omöjligt att få tag i. Det bär emot att köpa en ny såg bara för att en liten detalj är defekt. Dessutom en som inte påverkar själva sågandet, förrän man får kast och sågar sig i benet.

Bosse
Användarens profilbild
jukka_t
Webbplatsadministratör
Inlägg: 1522
Blev medlem: lör 27 mar 2010, 08:41
Ort: Göteborg

Re: FAQ sida

Inlägg av jukka_t »

optipri skrev: En massa jobb för administratörerna förstås, men det kan ju undvika en massa oklarheter.
Kollade in deras FAQ, klart imponerande sak!
Och en hel del arbete nerlaggt på den, men man kanju börja lite smått
och sedan bygga på eftersom..

Enda nackdelen som jag kan se med en riktigt bra FAQ i vårt fall skulle kunna vara att
alla hittade lösningarna i FAQen och diskutionerna och ideerna från flera användare
skulle delvis försvinna... :-)

Skall fundera...

SL!
Jukka
Användarens profilbild
Christer
Inlägg: 292
Blev medlem: ons 31 mar 2010, 17:54

Re: FAQ sida

Inlägg av Christer »

optipri skrev:Tyvärr hittade jag inte bromsbandet, verkar vara helt omöjligt att få tag i. Det bär emot att köpa en ny såg...
Köp dig en Stihl, så är alla bekymmer över. :D
Skriv svar