Sievert 673
- Magnus Eriksson
-
Re: Sievert 673
Här en annan sievert sprängskiss....Kanske kan vara till hjälp. Om du lägger upp en bild på din istället så kanske det är någon här som har delar liggandes.
- Bilagor
-
- DSC_0213 (1024x576).jpg (298.64 KiB) Visad 24940 gånger
- Magnus Eriksson
Saknar ratt/reglerskruv, munstycke och tanklock. Skulle behöva artikelnummer för att se om fogas.se har delarna.
Mvh
-
Ja delar har dom säkert på fogas, men det är nog säkrast att ringa dom eftersom att när det gäller blåslampor så har dom mer delar på lager än vad som står listat på hemsidan. Sedan är ju frågan om det är värt att lägga dom pengarna det kostar att köpa nya delar till en blåslampa i det skicket....
Den frågan e lite svår ibland beroende på vad man har för relation till blåslampan, är det tex farfars gamla lampa som han köpte ny så kan man ju lägga en del pengar på den. Sedan så finns ju grejen med att få liv i något övergivet som dom flesta skulle ha kastat för länge sedan.
Men ska man vara realistisk som don säger så blir det nog billigast att köpa en likadan till och använda den sämsta som donator. Dels dyker dom upp på tradera emellanåt till relativt vettiga priser. Tror tillåmed att jag har en 673 ståendes som är orenoverad men i fungerande skick som skulle kunna vara till salu. Den brukar jag använda som grilltändare (helt oslagbar
)
Den frågan e lite svår ibland beroende på vad man har för relation till blåslampan, är det tex farfars gamla lampa som han köpte ny så kan man ju lägga en del pengar på den. Sedan så finns ju grejen med att få liv i något övergivet som dom flesta skulle ha kastat för länge sedan.
Men ska man vara realistisk som don säger så blir det nog billigast att köpa en likadan till och använda den sämsta som donator. Dels dyker dom upp på tradera emellanåt till relativt vettiga priser. Tror tillåmed att jag har en 673 ståendes som är orenoverad men i fungerande skick som skulle kunna vara till salu. Den brukar jag använda som grilltändare (helt oslagbar

Hej!
Vad är det för gängdiameter på tanklocket? Jag har nog reglerventil och tanklock som passar:
Vad är det för gängdiameter på tanklocket? Jag har nog reglerventil och tanklock som passar:
- Magnus Eriksson
- Christianm
Vad fin den blev!
Jag har en likadan som reservstart i båten.
/Christian
Ehhrmm
revidering,det är en 572 jag har.....
Jag har en likadan som reservstart i båten.
/Christian
Ehhrmm

- Magnus Eriksson
Lite mörkerkörning. Körde med en blandning av lysfotogen från OKQ8 och Primus PowerFuel
Mvh
-
Jag har en Sievert 573 i min samling men vad jag saknar är en produktkatalog som kan förklara skillnaderna mellan de här båda. Jag har jämfört bilderna och kan inte se några olikheter. Båda är på 1.6 liter, båda har snabbtändare, båda är för fotogen...
Snälla, hjälp mig, någon
Snälla, hjälp mig, någon

Hej
673 är arme modellen av 573, det ända jag vet som skiljer sig är brännaren.
Mvh Conny
673 är arme modellen av 573, det ända jag vet som skiljer sig är brännaren.
Mvh Conny