svårstartat med petro blå

taxidriver
Inlägg: 586
Blev medlem: ons 05 maj 2010, 08:47
Ort: Uddevalla

svårstartat med petro blå

Inlägg av taxidriver »

Nån mer än jag som upplever att både blåslampor och kök e svåra att få i gång med petro blå i tanken (inköpt på öb)
Användarens profilbild
jukka_t
Webbplatsadministratör
Inlägg: 1522
Blev medlem: lör 27 mar 2010, 08:41
Ort: Göteborg

Re: svårstartat med petro blå

Inlägg av jukka_t »

taxidriver skrev:Nån mer än jag som upplever att både blåslampor och kök e svåra att få i gång med petro blå i tanken (inköpt på öb)
Jag kör min Optimus 411 med Petro blå, tänder lätt varje gång...

SL!
Jukka
taxidriver
Inlägg: 586
Blev medlem: ons 05 maj 2010, 08:47
Ort: Uddevalla

Re: svårstartat med petro blå

Inlägg av taxidriver »

optimus 411 är det en lyckta ? Kanske är skillnad på kraven på bränsle mellan lycktor och blåslampor/kök Har tyvär inte lyckats bli ägare till nån lyckta än=(. Sen vet man ju inte om det var ett dåligt parti dom fått in...mina brännare är i vikket fall väl ursotade och rengjorda
Användarens profilbild
jukka_t
Webbplatsadministratör
Inlägg: 1522
Blev medlem: lör 27 mar 2010, 08:41
Ort: Göteborg

Re: svårstartat med petro blå

Inlägg av jukka_t »

taxidriver skrev:optimus 411 är det en lyckta ? Kanske är skillnad på kraven på bränsle mellan lycktor och blåslampor/kök Har tyvär inte lyckats bli ägare till nån lyckta än=(. Sen vet man ju inte om det var ett dåligt parti dom fått in...mina brännare är i vikket fall väl ursotade och rengjorda
Prova slå i en slatt acrylatbensin, iallafall lampor tänder något lättare då, har 25% acrylatbensin och 75% petro blå..


Här är bild på min 411:

Bild

Tankad med Petro blå...

SL!
Jukka
taxidriver
Inlägg: 586
Blev medlem: ons 05 maj 2010, 08:47
Ort: Uddevalla

Re: svårstartat med petro blå

Inlägg av taxidriver »

Jo jag har redan gjort det. Skillnad som natt o dag. funkade även med tändvätska blandat med alkylatbensin... Var mest intresserad om det är fler som upplevt samma problem med med ren petro blå.

skulle va kul å få reda på vilken flampunkt fotogenen hadde förr. Nu ligger ju den på +65-70 grader och den gammla motorfotogenen tex skulle ju ligga på +20grader och normal fotogen ska ha en flammpunkt på +40 grader enligt uppgifter som jag dels hittat på nätet och dels i kurshäftet som jag fick när jag tog Heta arbeten certifikatet.

Känns milt sagt förvirrande
Skriv svar