Primus 1005 på Tradera

Användarens profilbild
optipri
Inlägg: 114
Blev medlem: tis 30 mar 2010, 19:11

Primus 1005 på Tradera

Inlägg av optipri »

Hej

Jag förmodar att många av er så 1005:an i lyra som gick på Tradera nyss. Är det någon som är, eller vet vem Conny50 är?

Det är väl några som har en 1005 men förmodligen inte med helt glas. Det här var visserligen trasig men man skulle kunna använda det som mall för att tillverka nya.
Jag har kontakt med ett glasbruk som förhoppningsvis kan hjälpa till med det.

Tyvärr kan man ju inte kontakta andra via Tradera så förhoppningsvis blir det napp nu via FF.

Bosse
Användarens profilbild
optipri
Inlägg: 114
Blev medlem: tis 30 mar 2010, 19:11

Re: Primus 1005 på Tradera

Inlägg av optipri »

Problemet är löst, köparen är identifierad. Lampan hamnade i rätt händer. Nu ska vi "bara" se till att få någon att tillverka nya glober. Jag misstänker att det är några som är intresserade av att få tag på en till sin lampa.

Bosse
Användarens profilbild
Christianm
Inlägg: 39
Blev medlem: mån 30 dec 2013, 07:28
Ort: Kungälv

Re: Primus 1005 på Tradera

Inlägg av Christianm »

Gott att höra :D .
tittade länge på den men insåg att jag nog inte kunde följa med i detta racet.

Trevlig helg
Christian

PS.
Köpte en 992 av dej med ett nygjort glas för en massa år sedan,den gör fortfarande trogen tjänst!
DS
Användarens profilbild
Christer
Inlägg: 292
Blev medlem: ons 31 mar 2010, 17:54

Re: Primus 1005 på Tradera

Inlägg av Christer »

Ja, jag tror nog att lampan är i goda händer där. Ska bli kul att se mer av den.
Själv hade jag ett sniperbud, men gick inte högre än drygt tretusen. Jag var rätt säker på att jag inte skulle få den för det, men man måste ju i alla fall vara med i matchen...
optipri skrev:Jag misstänker att det är några som är intresserade av att få tag på en till sin lampa.
Japp! Här är en. :D
Vi håller tummarna för att du får till en liten tllverkningsserie av denna glob.
Skriv svar