För er som är intresserade av Lux, ta en titt på den här auktionen. 300647772483
Säljs i Sverige så frakten borde bli rimlig.
Bosse
Luxlampa på ebay
Re: Luxlampa på ebay
Som sædvanlig med en Lux Victoria, mangler den flere dele som er ikke til at finde. Den vil måske være fin som reservdele til en anden. Jeg kunne ellers godt tænke mig sådan en i samlingen.
Mvh
Nils
Nils
.
Ajajaj...
Jag har glashållaren och orginal innerglaset, satte en watch på den, får se hur det utvecklas
SL!
Jukka
Ajajaj...
Jag har glashållaren och orginal innerglaset, satte en watch på den, får se hur det utvecklas

SL!
Jukka
Jukka
Hvis du bliver træt af at have glasholderen, ved jeg godt hvor den kan gøre nytte.
Hvis du bliver træt af at have glasholderen, ved jeg godt hvor den kan gøre nytte.

Mvh
Nils
Nils
.
Den gick för US $237.50
Ganska billigt för en unik lampa, dok saknades glas, glashållere och bränslelock, detta sänkte
nog priset rejält...
SL!
Jukka
Den gick för US $237.50
Ganska billigt för en unik lampa, dok saknades glas, glashållere och bränslelock, detta sänkte
nog priset rejält...
SL!
Jukka
Jag tyckte det blev rätt dyrt för en så inkomplett och risig lampa (dräneringskranen till uppsamlingskoppen i bottnen tycks också saknas förutom de delarna som redan uppräknats).
Victorian kan inte vara så förbålt unik, för jag tycker trots allt att den dyker upp lite då och då.
Den enbenta tror jag är ovanligare, utan att egentligen veta.
/Christer
Victorian kan inte vara så förbålt unik, för jag tycker trots allt att den dyker upp lite då och då.
Den enbenta tror jag är ovanligare, utan att egentligen veta.
/Christer