Primusspisen

Användarens profilbild
optipri
Inlägg: 114
Blev medlem: tis 30 mar 2010, 19:11

Primusspisen

Inlägg av optipri »

Broschyr 5699 som visar den nya oöverträffliga och förnämliga Primusspisen nr 145.
Primus 5699.pdf
(523.48 KiB) Nerladdad 753 gånger
Användarens profilbild
Christer
Inlägg: 292
Blev medlem: ons 31 mar 2010, 17:54

Re: Primusspisen

Inlägg av Christer »

Härlig broshyr Bosse!

Dessa ugnar är nog väldigt sällsynta, men däremot själva "värmeapparaten" dyker ju upp förhållandevis ofta.
Jag har en själv eftersom jag tyckte den stora tanken med egen pump gör sig bra som trycktank till diverse systemlampor ("Hollow wire"-lampor).
Senast redigerad av Christer den lör 21 apr 2012, 22:31, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
stepside55
Webbplatsadministratör
Inlägg: 727
Blev medlem: lör 27 mar 2010, 13:30
Ort: Svartö

Re: Primusspisen

Inlägg av stepside55 »

Mycket trevlig
Undrar vad det är för något speciellt med brännaren, är det en sådan med skruvar i änden så man kan rensa dem?
mvh
Joakim
Användarens profilbild
optipri
Inlägg: 114
Blev medlem: tis 30 mar 2010, 19:11

Re: Primusspisen

Inlägg av optipri »

[quote="Christer"]
Dessa ugnar är nog väldigt sällsynta, men däremot själva "värmeapparaten" dyker ju upp förhållandevis ofta.

Det stämmer, jag har gjort samma iakttagelse. En snubbe jag träffade sa att värmeapparaten användes till förvärmning av motorer på flygplan :?:
Huruvida det stämmer eller ej vet jag inte. Däremot är det ju troligt att det fanns andra användningsområden än spisen.
För en massa år seda, i början av mitt samlande, träffade jag på en sån här spis. Då tyckte jag den var för stor och brydde mig inte om den :cry: Tänk så dum man kan vara. Det var en ute på ebay för några år sedan till vettigt pris men vad frakten hit skulle kosta vågar man inte tänka på.

Bosse
Skriv svar