Primus 991 - Jag har hittat en jungfru!

Hacke
Inlägg: 28
Blev medlem: tor 29 apr 2010, 16:03
Ort: Borensberg
Kontakt:

Primus 991 - Jag har hittat en jungfru!

Inlägg av Hacke »

Hej!

Lite semester-stiltje på forumet så jag passar på att dela med mig av sommarens fynd och projekt.

Hittade för några veckor sedan en Primus 991 på vinden till en loppis. Stod där alldeles ensam, övergiven och dammig i ett hörn. Tittade lite närmre på den och konstaterade att den saknade glas, påfyllningslock och pump, men emaljen var fin. Plockade isär toppen och fann att den var otänd. En jungfru! Väl hemma dammade jag av den och letade igenom reservdelslådorna. Skrotade ut en bedrövlig 1020 för några år sedan och mycket riktigt fanns påfyllningslock och pump (utan pumpknapp) kvar. Har nog en lämplig knapp att donera från något gammalt kök någonstans...

Bild
Med reservdelarna på plats

Bild
Aldrig använd - ingen sot, bara lite spindelväv

Bild
Otroligt fin emalj och lite jungfrulik ;)

Mvh Rickard (med 1½ vecka kvar till semestern)
Användarens profilbild
stepside55
Webbplatsadministratör
Inlägg: 727
Blev medlem: lör 27 mar 2010, 13:30
Ort: Svartö

Re: Primus 991 - Jag har hittat en jungfru!

Inlägg av stepside55 »

Varit en bra sommar för dig. Härligt med en så fin 991'a. Ställ undan den otänd och skaffa en annan som du kan tända med gott samvete. Det växer inte nya gammellampor på träd.
mvh
Joakim
Hacke
Inlägg: 28
Blev medlem: tor 29 apr 2010, 16:03
Ort: Borensberg
Kontakt:

Re: Primus 991 - Jag har hittat en jungfru!

Inlägg av Hacke »

Hej!

Håller med om att det varit en bra sommar så långt, och då har inte semestern börjat än ;)

Den otända lampan får förbli otänd, jag har en "bruks - 991" som tillsammans med en Radius 119 är de lampor jag använder mest. Lite kinkig i uppstarten, så den behöver nog plockas isär den också...

Mvh Rickard
Skriv svar