1051 m tändpinne.

Micke South
Inlägg: 94
Blev medlem: tor 08 jul 2010, 17:35
Ort: Österlen

1051 m tändpinne.

Inlägg av Micke South »

Rammlade på en 1051 tidig modell med tändpinnen. Lätt rengjord bara och inte superputsad. Lite av förnicklingen på hatten är borta, men annars verkar den välbevarad. Nytt pumpläder och ett par strumpor( som måste inhandlas, bha jag vill prova NU :( ) så borden den funka. märkt U28 .
Bilagor
1051 pri.jpg
1051 pri.jpg (229.72 KiB) Visad 5034 gånger
Användarens profilbild
jukka_t
Webbplatsadministratör
Inlägg: 1524
Blev medlem: lör 27 mar 2010, 08:41
Ort: Göteborg

Re: 1051 m tändpinne.

Inlägg av jukka_t »

Snygg och med orginalglas, verkar finnas mycket fina lampor nere i sydsverige...

Man kanju låte förnickla om toppen, men jag skulle nog behållt den som den är...

SL!
Jukka
Användarens profilbild
Tive
Inlägg: 93
Blev medlem: mån 24 maj 2010, 14:19

Re: 1051 m tändpinne.

Inlägg av Tive »

Kanon fynd !

Den ser inte speciellt rostig ut heller, dom förtennade delarna kan ju vara det många gånger, och med det ovanliga originalglaset !
Var rädd om den !

Tive !
Micke South
Inlägg: 94
Blev medlem: tor 08 jul 2010, 17:35
Ort: Österlen

Re: 1051 m tändpinne.

Inlägg av Micke South »

jukka_t skrev:Snygg och med orginalglas, verkar finnas mycket fina lampor nere i sydsverige...

Man kanju låte förnickla om toppen, men jag skulle nog behållt den som den är...

SL!
Jukka
Det är nog för att elen kom sent här nere... ;) skämt å sido. Var på en loppa för nåra veckor sedan och snackade me en äldre herre som sade sig ha en lykta. Givetvis slarvade jag bort hans telefonnummer. Var på samma loppa i dag och han var där, han hade tagit med sig lampan och hade den i bilen. Lite tur skall man ha ibland.
Användarens profilbild
stepside55
Webbplatsadministratör
Inlägg: 727
Blev medlem: lör 27 mar 2010, 13:30
Ort: Svartö

Re: 1051 m tändpinne.

Inlägg av stepside55 »

Urtjusig, ser ju bättre än ny ut, finns inget snyggare än lite lagom patina.
Härligt med gubben som tog med sig den.
mvh
Joakim
Micke South
Inlägg: 94
Blev medlem: tor 08 jul 2010, 17:35
Ort: Österlen

Re: 1051 m tändpinne.

Inlägg av Micke South »

Hittade ett paket strumpor jag köpt på Jula någon gång. Skumma strumpor. Hårdknut och korta snören på dem ....... löste det på annat vis och nu lyser den fint :) skippar lysrören i vinter och köra bara stormlyktor i garaget tror jag ;)
Bilagor
Inte den bästa bilden jag tagit..
Inte den bästa bilden jag tagit..
1051.jpg (228.61 KiB) Visad 5004 gånger
Skriv svar