Fiske

Användarens profilbild
stepside55
Webbplatsadministratör

Fiske

Inlägg av stepside55 »

Hej
Var i nord Norge (Havösund) och fiskade en vecka. Jättenöjd, fina båtar och vädret toppen, var inblåsta ett halvt dygn bara, annars lugnt väder.
Fick mycket stor torsk och hälleflundra samt havskatt.
Funderar ni på att åka iväg till Norge på fiske så kan jag verkligen rekommendera detta ställe.

Begriper inte riktigt varför några bilder blev roterade, men det får vi leva med.

Bild
Våra båtar sedda från balkongen. Tidvattnet gjorde att det var en nivåskillnad på 2,5-3 meter.

Bild
En 155cm stor flundra kom upp i vår båt första fiskedagen. Tyvärr kunde vi inte återutsätta den utan den fick bli mat istället. Inte helt fel det heller.

Bild
Jag fick upp en 141 cm stor flundra sista kvällen, efter det packade jag ihop fiskegrejerna, vad skulle kunna trumfa detta :-) , det är några riktiga kämpar. Den simmade lyckligt iväg efter kortet var taget.

Bild
Havskatt på 7,5 kg , det är några ilskna ena.

Bild
Lite blodig, men det är efter att jag blodat av den. Mycket tänder är det och bits gör de gärna.

mvh
Joakim
Användarens profilbild
jukka_t
Webbplatsadministratör

Re: Fiske

Inlägg av jukka_t »

.

Rediga firrar detdär :-)

Kul att fisket gick bra, hur var omgivningarna i Havösund?, höga berg osv?

SL!
Jukka
Användarens profilbild
stepside55
Webbplatsadministratör

Inlägg av stepside55 »

Jo, mestadels bestod öarna av rätt höga ganska kala klippor, lite fjällen natur kan man säga. Snön låg kvar på många ställen. Egentligen inte så vacker natur, tycker bättre om när det är lite grönt. men det är ju olika vad man tycker.

mvh
Joakim
Användarens profilbild
stepside55
Webbplatsadministratör

Inlägg av stepside55 »

Jo, mestadels bestod öarna av rätt höga ganska kala klippor, lite fjällen natur kan man säga. Snön låg kvar på många ställen. Egentligen inte så vacker natur, tycker bättre om när det är lite grönt. men det är ju olika vad man tycker.

mvh
Joakim
Användarens profilbild
stepside55
Webbplatsadministratör

Inlägg av stepside55 »

Hej
Några bilder.

Bild
På väg ut

Bild