Primusträff 2012, 24-26 augusti

Albert Arvidsson

Primusträff 2012, 24-26 augusti

Inlägg av Albert Arvidsson »

Förgasarvänner, med pump i själ & sinne & fotogen & bensin i ådrorna!
2012 års Primusträff äger rum den 24 till den 26 augusti på Vadstena Camping (www.vadstenacamping.se) utanför Vadstena. En bra camping, med stugor i olika standarder osv. När ni bokar, så uppge/nämn Primusträffen, så försöker campingplatsens hjälpsamma personal att se till så att vi hamnar så nära varandra som det bara går. Vi kommer att fortsätta på den väg vi slagit in på, dvs att på lördagen blir det lite föredrag/förevisningar om & kring vissa apparater. Allt är inte ännu bestämt, men ett av föredragen kommer att handla om Radius 21, av & med Stefan Järkeborn, där han kommer att visa & berätta för oss (ett mycket bra för att inte säga överlägset bra kök (författarens absolut neutrala & vetenskapligt belagda åsikt !!)). I övrigt blir det sedvanligt bytande av grejor, kaffe med våfflor, kanske också en gemensam lunch/middag som vi hade i Älmhult 2011 (ska prata med Roland, för han kommer). MEN, DET VIKTIGASTE AV ALLT, se till att ta er dit, träffa riktiga människor, få ett ansikte till en signatur på internet och ha en trevlig, okomplicerad samvaro med likasinnade. SÅ NU HAR NI INGEN URSÄKT, ni vet var & när, släng om i soptunnan & åk till Vadstena sista helgen i augusti!
Vid tangentbordet, framförande varma pumphälsningar till er alla,
Albert Arvidsson
Användarens profilbild
jukka_t
Webbplatsadministratör

Re: Primusträff 2012, 24-26 augusti

Inlägg av jukka_t »

.

Trevligt!

Kollade på campingen med Google Earth, det jag tror är stugor ser ut att ligga hyffsat tätt...

Bild

25 mil för min del, helt ok...

Sen så såg jag att några av medlemmarna endast har ett stenkast dit :-)

SL!
Jukka
Användarens profilbild
jukka_t
Webbplatsadministratör

Inlägg av jukka_t »

.

Stuga nummer 6 bokad till mig och Joakim.

Damen jag pratade med sa att datumet för primusträffen är samtidigt som det pågår kräftfiske i Vättern
och då bokar en del kräftfiskare stugor.

Läget just nu är att under datumen 24 <-> 26 Augusti finns det 7 större och 10 små (enkla) stugor lediga.
Damen sa även att man får tälta och troligtvis ha husvagn rätt nära stugorna.

SL!
Jukka
Hacke
Kontakt:

Inlägg av Hacke »

Trevligt, nästan så det är cykelavstånd hemifrån. Inbokad hela helgen, men har kvällarna lediga - antar att det bara är att följa skenet när man närmar sig norrifrån :D Har en hög med projekt i källaren som det aldrig blivit något med, så man kanske kan byta bort dem mot något annat intressant?

Måste passa på att tipsa om att ta en tur till Motala och besöka Motormuseet, Rundradiomuseet och Industrimuseet när ni ändå är i närheten. Rakt över vägen från campingen finns också ett traktormuseum med en hel del gamla blåslampor samlade.

http://www.motormuseum.se/sv/startsida/
http://www.motala.se/radiomuseum
http://www.motala-industrimuseum.com/

Mvh Rickard
Användarens profilbild
jukka_t
Webbplatsadministratör

Inlägg av jukka_t »

Hacke skrev:Trevligt, nästan så det är cykelavstånd hemifrån. Inbokad hela helgen, men har kvällarna lediga - antar att det bara är att följa skenet när man närmar sig norrifrån :D
Hej Rickard, jodu, så nära en träffplats hade vart kul o hamna :-)

Fredag kväll rekommenderar jag ett besök, mycket lampor och glada människor.
Lördag tror jag är byta-grejer dag...

SL!
Jukka
Användarens profilbild
jukka_t
Webbplatsadministratör

Inlägg av jukka_t »

.

Bumpar ifall nån av er nya användare missat denna.

SL!
Jukka
Användarens profilbild
Fyrtorn

Inlägg av Fyrtorn »

Även detta år kommer jag att vara med! 8-)
Albert Arvidsson

Inlägg av Albert Arvidsson »

God dag på er förgasarvänner, med & utan pump (helst med, blir mer effekt då eller hur ?)!
Vår tyske vän & samlarkollega Roland Loos har bett mig översätta några rader. Han erbjuder sig att att laga mat,gemensam kvällsvard fredag & gemensam lunch lördag. Hans menyförslag är då för fredagskvällen "kalvgulasch med nudlar" & för lördagen "fläskfile a la Zürich med ris". Man äter så mycket man orkar, till självkostnadspris, maten lagas på "kokutrustning 20/S". Så vad säger ni som har tänkt att komma, ska vi anta Rolands erbjudande,det tycker i alla fall jag. Sedan vore det önskvärt om ni som hade tänkt komma kunde skriva en rad här, de som nu inte gjort det, bara för att hjälpa Roland lite i beräkningarna på hur många portioner han ska räkna med, idagsläget har han "tagit höjd" för 30 personer. För övrigt så blir det som sagt lite föredrag på lördagen, om vad & med vilka, ja det får ni se i augusti. Sen så byter vi apparater, delar & sist men inte minst erfarenheter med varandra. Nu slutar jag, ska ut & skruva bärlina till en altan, är det någon som har en fotogendriven skruvdragare månne? Ha det bra i majsolen önskar, Albert
Användarens profilbild
jukka_t
Webbplatsadministratör

Inlägg av jukka_t »

.

Jag kommer och äter gärna Rolands mat, det var en mycket god soppa senast.

SL!
Jukka
stefan Järkeborn

Inlägg av stefan Järkeborn »

Planerar att komma och tänker inte missa Rolands mat!
Stefan J
Skriv svar