Som jag sett att vissa av er andra har det så har jag en fru som inte är så entuseastisk över alla fotogen prylar, så intresset har väl gått på sparlåga de sista åren.
Men en kväll var det planerat lakfiske och när jag var nere i källaren och rafssade i hop lite pryla så stod den där, en gammal radius.
Perfekt! Den fick åka med, på med fotogen och en flaska med gammal t-röd.
Det började bra, hällde ut t-röd i bilen, väl framme och påbörjad förvärmining, lyckades inte få tänt på spriten, av med toppen då gick det, på toppen. Börja pumpa, tort pumpläder, ut med pumpen och klämma ut det, spriten han brinna ut, fyllde på ny, denna gång tändes den i alla fall. På pumpen igen , fotogendimma runt hela toppen, jag hade vänt den åt fel håll. Av med toppen, vänd den rätt. På med mer sprit och tända igen. Slocknade direkt, va faan … jag var nära att ge upp nu. Luftskruven, jag hade glömt den. Skruva åt pumpa och inn med en tändsticka, poff och den tände hade inte kallnat för mycket gick lite gult till en början men sen brann den vitt och fint hela kvällen. Två små lakar blev det i alla fall.
Lakfiske
- stepside55
- Webbplatsadministratör
Re: Lakfiske
Låter jättetrevligt.
Har aldrig fiskat lake, inte heller ätit det, men tycker orden "Gräddstuvad lake" låter mycket gott. Det är ganska typiskt det där med att det strular till sig när man väl ska tända sin lampa, speciellt om det är lite publik.
mvh
Joakim
Har aldrig fiskat lake, inte heller ätit det, men tycker orden "Gräddstuvad lake" låter mycket gott. Det är ganska typiskt det där med att det strular till sig när man väl ska tända sin lampa, speciellt om det är lite publik.
mvh
Joakim