Primus 145

Användarens profilbild
Zanoj
Inlägg: 198
Blev medlem: tis 30 mar 2010, 20:40
Ort: Tranås

Primus 145

Inlägg av Zanoj »

Fick med den här när jag köpte ett kök och en lampa av en äldre herre.
Frågan är om nån har byggt om den till blåslampa?
Har bara sett den ingå i spisen.
Velade på vilken tråd jag skulle lägga den i...blåslampor eller kök...så det blev övrigt... ;)
Kanske nån vet nåt...nåja, här är lite bilder...

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

/jonas
Saknar du något? Köp det!
Användarens profilbild
stepside55
Webbplatsadministratör
Inlägg: 727
Blev medlem: lör 27 mar 2010, 13:30
Ort: Svartö

Re: Primus 145

Inlägg av stepside55 »

Tjusig, roligt fynd, kan säkert arbeta ganska länge innan bränslet tar slut. Håller med dig, är säkert avsett för spis från början
Joakim
Användarens profilbild
Zanoj
Inlägg: 198
Blev medlem: tis 30 mar 2010, 20:40
Ort: Tranås

Sv: Primus 145

Inlägg av Zanoj »

Vet inte riktigt vad jag ska göra med den, känner att jag aldrig kommer få användning av den.
Antingen sälja eller så kanske det skulle kunna funka att ta tryckmätaren till en 1020, har inte kollat den möjligheten än:-o

/Jonas
Saknar du något? Köp det!
Användarens profilbild
jukka_t
Webbplatsadministratör
Inlägg: 1522
Blev medlem: lör 27 mar 2010, 08:41
Ort: Göteborg

Re: Sv: Primus 145

Inlägg av jukka_t »

Primustryckmätare är ovanliga, tanken hade vart fin o ha om du hittar nån Aladdin/annat märke hollowwire lampa i framtiden..

SL!
Jukka

Zanoj skrev:Vet inte riktigt vad jag ska göra med den, känner att jag aldrig kommer få användning av den.
Antingen sälja eller så kanske det skulle kunna funka att ta tryckmätaren till en 1020, har inte kollat den möjligheten än:-o
Användarens profilbild
Christer
Inlägg: 292
Blev medlem: ons 31 mar 2010, 17:54

Re: Sv: Primus 145

Inlägg av Christer »

jukka_t skrev:...tanken hade vart fin o ha om du hittar nån Aladdin/annat märke hollowwire lampa i framtiden...
Just vad jag brukar föreslå som användning av dessa ugnsbrännartankar som dyker upp då och då! :D
Den har rätt storlek, och nästan samma utseende som den lilla Aladdintanken. Dock ej samma förfinade utförande med separat luft resp. bräsletank och reduceringsvemtil emellan.
Men utseendet och funktionen duger ändå. Målas den dessutom svart skulle intrycket te sig ännu bättre för att passa t.ex. en Aladdin eller Lux.
IMG_5468.jpg
IMG_5468.jpg (81.39 KiB) Visad 14565 gånger
Skriv svar