Radius 42, munstyckstrassel igen

BGilbertP
Inlägg: 54
Blev medlem: ons 01 sep 2010, 08:48
Ort: Gunnebo Småland
Kontakt:

Radius 42, munstyckstrassel igen

Inlägg av BGilbertP »

Hej, när det gäller min blåslampa Radius 52 så sökte jag Conny på Fogas och han är på semester nästa vecka också. Det projektet får ligga nere tills vidare. Inom parentes kan jag nämna att jag har ett helvete med att få bort spritmunstycket, blir bara mos, är det vanlig gänga? Den sitter som berget. Får försöka borra bort den på något vis, eller ge upp. Men det är inte min stil riktigt.

Men nu undrar jag om jag inte ramlat på samma skit igen, rent ut sagt. Jag får inte fart på det här Radius 42-köket, det brummar så länge jag håller en tändsticka vid munstycket men det brinner inte av egen maskin. Har värmt upp ordentligt. Allt verkar bra och jag använder Nitors ren bensin. När jag tittar närmare så ser fan i mej munstycket likadant ut som spritmunstycket på blåslampan, med en gänga men utan något på den. Bara som det ser ut på bilden. Har någon före mig mixtrat med den här också tro? När jag börjar skruva bort munstycket så går det fint 1 och ett halv var, sen börjar det kärva rejält. Jag är rädd att sabba gängorna. Hur göra? Vilket munstycke ska jag använda? Är det samma som till en del andra kök? Detta går ju som sagt på bensin, ser dom munstyckena annorlunda ut?
Munstycke Radius 42 004 Redigerad.jpg
Munstycke Radius 42 004 Redigerad.jpg (273.8 KiB) Visad 11508 gånger
Hälsningar Börjepojken