Intressant Radius 119 glas....

Användarens profilbild
jukka_t
Webbplatsadministratör
Inlägg: 1522
Blev medlem: lör 27 mar 2010, 08:41
Ort: Göteborg

Intressant Radius 119 glas....

Inlägg av jukka_t »

.

Ropade in en Primus 1020 häromveckan pga att den hade förniklad topp vilket inte så jättevanligt...

Idag kom lampan, redan när jag ropade på den såg jag att glaset på den var 3/4 blästrat...
hade predikat till säljaren att "packa bra PACKA bra bla bla"... jaja... hade han packat bra?
NEJ, glaset låg inne i lampan, bubbelplast lite varstanns och glasen var tejpat på lampan...

Några finska grova svordommar blev det innan jag började ta loss glaset, märkte direkt att det var ett väldigt tunnt glas...

Sen såg jag Radiuskometen på glaset..

Jag misstänker att detta är ett orginalblästrat glas, blästringen är mycket välgjord och radiustexten är på det klara området....

Får nästan ringa Albert o fråga...

Lite bilder är alltid skoj!

Bild
Bild
Bild


Förövrigt kan jag glädjas år en 1020 nickeltopp i väldigt bra skick....

SL!
Jukka
Användarens profilbild
stepside55
Webbplatsadministratör
Inlägg: 727
Blev medlem: lör 27 mar 2010, 13:30
Ort: Svartö

Re: Intressant Radius 119 glas....

Inlägg av stepside55 »

Grattis!
bara det att märkningen av glaset ligger så lågt tyder ju på att det skulle vara original. kan inte påminna mig om att jag sett något frostat glas till radius lyktor innan.
mvh
Joakim
Användarens profilbild
jukka_t
Webbplatsadministratör
Inlägg: 1522
Blev medlem: lör 27 mar 2010, 08:41
Ort: Göteborg

Re: Intressant Radius 119 glas....

Inlägg av jukka_t »

stepside55 skrev:Grattis!
bara det att märkningen av glaset ligger så lågt tyder ju på att det skulle vara original. kan inte påminna mig om att jag sett något frostat glas till radius lyktor innan.
mvh
Joakim
Frågan är om det var vanligt att radius-kometen låg så långt ner på det vanliga glaset och
att glaset i så fall är efterblästrat....

SL!
Jukka
Skriv svar