Optimus 930, hur renoverar jag den?

Användarens profilbild
Gösta
Inlägg: 46
Blev medlem: tor 02 dec 2010, 20:28

Re: Optimus 930, hur renoverar jag den?

Inlägg av Gösta »

Hejsan! När man ställer en sån fråga, hur renoverar jag ...bör man också ställa samma fråga till sig själv, först då är man beredd på hugget,för det kan komma. Vi är alla olika, har även olika förutsättningar. Jag tycker att du kan läsa på i gamla trådar,där kan du även se några 930 som är isärplockade, närmelsevis i alla fall. FoGas har bruksanvisning och explosionsskisser,haha.
Låna en speciell nyckel och tag loss bottenventilen. Den behöver ju inte ha något allvarligt fel, rengöring och kontroll av tätningen. Hur du sotar och rengör finns tydligt och bra angivet här på forumet. En ratt finns det ju naturligtvis många som har över så det kan inte bli så stora kostnader. Och om det strular kan du få låna en ventilnyckel av mig för portokostnad.En del tycker att 930 är en favo, för det tyckte jag också, ända till jag fick några Radius som brann som drömmen ock aldrig krävde något i gengäld. Nu vet jag inte riktigt vart jag står för har haft flera primus också som funkar bra på olika bränslen.
Slutligen tror jag du hamnat på rätt ställe när du sökt dig till detta forum. Det finns kunnande och många som delar med sig.
Så nu får vi se om du blev en putsare eller en, ha som det är typ, bara det funkar. För en bild under iordningställandet är alltid välkommen.
haren70
Inlägg: 1
Blev medlem: mån 05 apr 2010, 21:11
Ort: Säffle

Re: Optimus 930, hur renoverar jag den?

Inlägg av haren70 »

Det är bara att tacka Gösta för ett så bra svar ;)

Tack Gösta
Skriv svar