Høvik Verk

Ljusbringaren
Inlägg: 70
Blev medlem: fre 28 jan 2011, 20:08
Ort: Gävle

Høvik Verk

Inlägg av Ljusbringaren »

Hej!

Fick den första av två Primus 1082 av Høvik Verk från Norge (den sista Sovjetstaten enligt vissa) idag. Med tanke på att de inte vill gå med i EU eller att bidra med sänkta tullavgifter så kan det ligga något i det där med Sovjetstaten :-).

Denna kommer ifrån ett Mob-förråd och är obrukad (den andra är likaså obrukad men med alla tillbehör och kartong (mumma för en samlare)).

Bild

Mvh / Ljusbringaren
taxidriver
Inlägg: 586
Blev medlem: ons 05 maj 2010, 08:47
Ort: Uddevalla

Re: Høvik Verk

Inlägg av taxidriver »

Ett dumt uttalande av en dum j-a politiker....Och ganska korkat att ta upp ett sådant felaktigt och irriterande påstående i en tråd här på detta forumet där många av våra medlemmar är i från norge....Vi borde se dom som förebilder i stället som hade mod till att stå utanför EU, och av någon märklig anledning så har dom klarat sig bra utan det europeiska sammarbetet där det går så bra för grekland, portugal ,spanien mm och där england börjar prata om utträde

Jag hejar på Norge!
Ljusbringaren
Inlägg: 70
Blev medlem: fre 28 jan 2011, 20:08
Ort: Gävle

Re: Høvik Verk

Inlägg av Ljusbringaren »

Hm vissa tål inte lite raljerade och ironi. Du borde nog försöka läxa upp Northug istället taxidriver. Jag gillar Norge och dess invånare. Det är dock konstigt att vi skall ha rådande tullmurar grannland emellan.

Undslapp tull på den andra lyktan :-)

Bilder på NOS 1082 med tillbehör finns på CPL så orkar inte lägga upp några bilder ikväll.

Skulle gärna komma över en finsk lykta, så det blir till att leta och förhoppningsvis finna något.

Trevlig helg / Ljusbringaren
taxidriver
Inlägg: 586
Blev medlem: ons 05 maj 2010, 08:47
Ort: Uddevalla

Re: Høvik Verk

Inlägg av taxidriver »

Tål och tål ....Man måste väl fan tänka sig för innan innan man skriver nåt idiotiskt, eller något som kan skapa dålig stämmning på ett annars trevligt forum där dom flesta har träffats irl
Hade jag varit moderator här skulle jag sett till att hela denna tråd raderats eller fått omarbetats pga innehåll
Ljusbringaren
Inlägg: 70
Blev medlem: fre 28 jan 2011, 20:08
Ort: Gävle

Re: Høvik Verk

Inlägg av Ljusbringaren »

Hej igen!

Tog en bild av senaste lyktan ikväll. Packade upp den och allt var i perfekt skick.

Bilden är väl inte den bästa i en mörk lägenhet (med mobilkamera). Den första lyktan hade ju någon märkt med "SF" av någon anledning (vet ej varför, kanske något försvarsdistrikt?). Den här är helt felfri :-)

Bild

Mvh / Ljusbringaren

Ps Kan konstatera att kameran i Iphone 5 är sämre än den jag hade i min HTC. Trodde att det skulle bli bättre...
Användarens profilbild
stepside55
Webbplatsadministratör
Inlägg: 727
Blev medlem: lör 27 mar 2010, 13:30
Ort: Svartö

Re: Høvik Verk

Inlägg av stepside55 »

Mycket tjusig lykta, aldrig sett någon sådan.
mvh
Joakim
Ljusbringaren
Inlägg: 70
Blev medlem: fre 28 jan 2011, 20:08
Ort: Gävle

Re: Høvik Verk

Inlägg av Ljusbringaren »

Kom på att SF troligen står för "SivilFörsvaret" eftersom det är en norsk lykta.

/Ljusbringaren
Skriv svar