Otålig okunnig gör nytt försök

BGilbertP
Inlägg: 54
Blev medlem: ons 01 sep 2010, 08:48
Ort: Gunnebo Småland
Kontakt:

Otålig okunnig gör nytt försök

Inlägg av BGilbertP »

Hej! När det gäller förbränningsapparater är jag, "Nyfrälst kille i Småland".Jag har (auktionsfyndat?) på en lokal auktion här i trakten och jag har lagt in en fråga om objektet men inget svar om denna skummis därför försöker jag bli synligare med det här inlägget. Är köket helt okänt???
viewtopic.php?f=21&t=450

Med hopp om lite info om vad jag har fått tag i/
MVH Börje P
Hälsningar Börjepojken
Användarens profilbild
jukka_t
Webbplatsadministratör
Inlägg: 1524
Blev medlem: lör 27 mar 2010, 08:41
Ort: Göteborg

Re: Otålig okunnig gör nytt försök

Inlägg av jukka_t »

BGilbertP skrev:Hej! När det gäller förbränningsapparater är jag, "Nyfrälst kille i Småland".Jag har (auktionsfyndat?) på en lokal auktion här i trakten och jag har lagt in en fråga om objektet men inget svar om denna skummis därför försöker jag bli synligare med det här inlägget. Är köket helt okänt???
viewtopic.php?f=21&t=450

Med hopp om lite info om vad jag har fått tag i/
MVH Börje P
Sett ditt inlägg men har inte svarat pga att jag inte vet nått :-)

Men Standard köken dyker upp på Tradera lite då o då, samma teknik med sprit och självtryck har användts av både Primus och Radius...

Kolla på www.spiritburner.com , dom har järnkoll på kök...

SL!
Jukka
taxidriver
Inlägg: 586
Blev medlem: ons 05 maj 2010, 08:47
Ort: Uddevalla

Re: Otålig okunnig gör nytt försök

Inlägg av taxidriver »

Jag har en primus spritkök med en brännare istället för två som du har som fungerar på samma sätt som ditt. När jag tänder det köket så öppnar jag vredet med träknoppen på såpass så att det rinner ut rödsprit i önskad mängd i förjupningen eller "spritskålen" under brännaren och stänger sedan varpå jag antänder spriten och väntar tills det nästan brunnit ut innan jag oppnar vredet lite försiktigt på nytt
BGilbertP
Inlägg: 54
Blev medlem: ons 01 sep 2010, 08:48
Ort: Gunnebo Småland
Kontakt:

Re: Otålig okunnig gör nytt försök

Inlägg av BGilbertP »

OK, tack, jag ska testa med spiritburner. Behöver regga mig och lägga upp några bilder. Ska jag ställa frågan under "andra svenska märken" tro?
Det verkar ju helsvårt att gå igenom allt som finns på spiritburner på ren chans att hitta något som kan ge närmare svar menar jag.
Hälsningar Börjepojken
Skriv svar