Skaffat hund

Användarens profilbild
stepside55
Webbplatsadministratör
Inlägg: 727
Blev medlem: lör 27 mar 2010, 13:30
Ort: Svartö

Skaffat hund

Inlägg av stepside55 »

Hej
Skaffade en hund i helgen som var. En Lagotto 9 veckor gammal. Riktigt roligt, dock tycker jag att man känner igen passet från det man hade när barnen var små.

Mer tid i skogen och mindre i tv soffan hoppas jag det blir iallafall.

mvh
Joakim
_leo_2478.jpg
_leo_2478.jpg (130.67 KiB) Visad 3445 gånger
Användarens profilbild
jukka_t
Webbplatsadministratör
Inlägg: 1524
Blev medlem: lör 27 mar 2010, 08:41
Ort: Göteborg

Re: Skaffat hund

Inlägg av jukka_t »

stepside55 skrev: Skaffade en hund i helgen som var. En Lagotto 9 veckor gammal. Riktigt roligt, dock tycker jag att man känner igen passet från det man hade när barnen var små.

Mer tid i skogen och mindre i tv soffan hoppas jag det blir iallafall.
Fin hund, jag har haft hund innan, Acke hette han, mamman var korsning mellan västgötaspets och dvärgcollie, pappan var
blandning mellan Schäfer och rottweiler :-)

Trevligt med hund men det blir lite bök när man skall bort nånstanns, en gång skulle vi resa bort en vecka och jag lämnade
Acke på ett hundpensionat, när jag var o hämta han så var han sur som fan, han tittade inte enns åt mitt håll i bilen
på hemvägen och det tog nästan en vecka innan vi blev kompisar igen :-)

En gång åt han upp en julskinka på 5kg, hade precis tagit ut den ur ugnen och skulle iväg några timmar, hade inte en tanke
på att hunden skulle ta den, när jag kom hem blev jag förvånad eftersom hunden inte mötte mig i dörren som han alltid
gjorde, hittade honom under sängen, där låg han o såg skamsen ut.... hehe.. han drack många liter vatten den kvällen ..

Acke älskade ärtsoppa, brukade köpa en såndär tub som man värmer upp, vi hade en katt samtidigt som hette Unto, Acke
hade precis fått ärtsoppa när Unto knödde sig före till koppen, Acke morrade men Unto slickade ärtsoppa, plötsigt högg
Acke katten över huvudet så att hela katthuvvet var i ärtsoppan, katten sprang o gömde sig, efter det kom han aldrig
mer när Acke skulle ha mat.

Acke blev 11 år, fick diabetes, blev blind och jag var tvungen att låta honom somna in hos vetrinären...

SL!
Jukka
Användarens profilbild
peo
Inlägg: 75
Blev medlem: ons 31 mar 2010, 18:54
Ort: Järna

Re: Skaffat hund

Inlägg av peo »

:D :D :D :D :D
Kul historia med julskinkan. Vi hade en hund (Rille, engelsk springerspaniel) med en väldig aptit. En gång när jag skulle bräcka kassler och precis hunnit skiva den, ringde det på dörren. Jag knallade dit och efter sådär en 5 minuter var jag tillbaka i köket - och kunde inte hitta kasslern. Jag är lite lätt förvirrad i min läggning, och la nog en 15 minuter på att leta efter kasslern - hade jag stoppat in den i kylskåpet eller frysen när det ringde? Nä, i någon grönsakslåda då? Eller ställt den någonstans på vägen från köket till ytterdörren? Den var som uppslukad av jorden, och som jag gick där och letade fick jag ögonkontakt med Rille. som fortfarande låg i sin korg, och han såg så där himla skyldig ut som bara hundar kan göra. Ett luktprov i hans gap och han var avslöjad! Han käkade upp 7-8 hg kassler på högst 5 minuter! Och precis som Jukka's hund, var han inte särskilt hungrig eller livlig den kvällen - men törstig!

/P-O
Skriv svar