V8 lyfter på hatten

Användarens profilbild
Vee-Eight
Inlägg: 21
Blev medlem: mån 24 okt 2011, 17:44
Ort: Trollhättan

V8 lyfter på hatten

Inlägg av Vee-Eight »

Hej!

Daniel heter jag och blev med fotogenkök för ett par veckor sedan via loppis. Det visade sig vara en Primus no1 med no5-brännare. I skrivande stund väntar jag på delar för att få den att gå med full sprutt.

Jag är ingenjör i bakgrunden, utbildad till utvecklingsingenjör med inriktning på innovation. Jag kan erkänna redan nu att jag är tekniknörd, och största anledningen till att jag köpte Primus-köket var att fotogenapparater var för mig ett helt okänt kapitel teknik som jag bara var tvungen att förkovra mig i.

Övrigt nörderi spenderas på tre stora områden. Jag har en småtrimmad SAAB V4 från 1976 som sommarfordon som tar mig på mycket äventyr. Den används också till bilslalom, där man kör en standardiserad bana, förslagsvis på flygfält, på tid. Eftersom det deltar så väldigt olika typer av bilar och förare med mycket växlande härkomst, så tävlar man snarare mot sig själv. Men ja, jag har kört snabbare än två Porsche. Den ena fick bryta sitt åk. :oops: :D

Bild

Nörderi nummer två: jag spelar musik! Jag är basist och lirar i två band; det ena lirar covers, det andra elektronisk pop.

Bild

Nörderi tre: jag LYSSNAR på musik! Här spelar teknikintresset in igen. Jag har kanske inte samlat på Carlssonhögtalare, men jag tycker konstruktionerna är väldigt intressanta och låter underbart bra. Även Stig Carlssons liv och öden är inspirerande. Det har blivit en del apparater, gärna gamla fortfarande funkar riktigt bra. Om man bortser från cd-spelare så är det nyaste i samlingen från tidigt 90-tal. Det är kul när gammal teknik funkar, speciellt när det fortfarande smiskar mycket, om inte allt, nytt. Jag är dessutom delägare och administratör i hififorumet www.faktiskt.se .

Bild

Bild

Bild

Bild

Ber om ursäkt för en bildpervers tråd. ;)
Användarens profilbild
Christer
Inlägg: 292