Önskar åsikter/kritik/ideér....

Användarens profilbild
jukka_t
Webbplatsadministratör
Inlägg: 1522
Blev medlem: lör 27 mar 2010, 08:41
Ort: Göteborg

Önskar åsikter/kritik/ideér....

Inlägg av jukka_t »

.

Sidan verkar fungera bra, Joakim skall labba lite med iconerna osv...

Vi tar gärna emot kritik, även negativ.

Vi tar gärna imot ideér om förbättringar eller annat som skulle kunna önska trivseln...

Finns det nån som känner sig osäker/vilse i phpbb forumgränssnittet?, kan ge telefonsupport på
kvällstid, skicka PM så skickar jag mitt hemmanummer.

Vi har inte gjort nån större reklam ännu, fick ett pm från Ross på spiritburner där vi kunde få reklamutbyte... trevligt...
Vi har inte satt några google taggar ännu så det går inte att googla fram oss ännu, men det kommer...

Kommer in rätt hyffsat med inlägg oxo vilket är trevligt, dom behövs för att det skall vara intressant o komma o besöka, inlägg
behöver inte vara fotogenrelaterade, man kan skriva om allt möjligt, fiskeresor, naturupplevelser, whiskey osv osv...

SL!
Jukka
Användarens profilbild
peo
Inlägg: 75
Blev medlem: ons 31 mar 2010, 18:54
Ort: Järna

Re: Önskar åsikter/kritik/ideér....

Inlägg av peo »

OK, håll i hatten!

Vad som är bra gjort:
:D Att starta detta forum - SFF sköts inte längre och kan somna in när som helst och allt intressant material och framförallt kontaktnätet försvinner ut i cyberrymden. Förgasarföreningens forum är kunskapstätt och intressant, men ligger i ett föråldrat mjukvarugränssnitt med stora begränsningar.
:D Bra indelning av forumet
:D Att ni söker feedback

Vad som kan göras bättre (två har du redan nämnt själv):
;) Sätt ut Google taggarna så att folk hittar er
;) Starta reklamutbyte med CCS, BBL och andra
;) Gör en enkel instruktion för hur man får in bilder (Kan jag göra om du vill)

... och fixar ni det här är det nam-nam:
:!: Rädda/säkra det fantastiskt fina materialet på "Blow lamps unlimited"

/P-O
Användarens profilbild
jukka_t
Webbplatsadministratör
Inlägg: 1522
Blev medlem: lör 27 mar 2010, 08:41
Ort: Göteborg

Re: Önskar åsikter/kritik/ideér....

Inlägg av jukka_t »

peo skrev: ;) Gör en enkel instruktion för hur man får in bilder (Kan jag göra om du vill)
Vill!

:-)

Om du gör en, lägg den i guider-delen...

SL!
Jukka
Användarens profilbild
Zanoj
Inlägg: 198
Blev medlem: tis 30 mar 2010, 20:40
Ort: Tranås

Re: Önskar åsikter/kritik/ideér....

Inlägg av Zanoj »

Hejsan,

Tycker sidan är bra och kompakt, det jag har tänkt på är att när man klickar på en länk som hänvisar till en annan websida så öppnas den i samma fönster.
Jag föredrar att dessa öppnas i ett nytt fönster.

mvh Zanoj
Saknar du något? Köp det!
Användarens profilbild
Christer
Inlägg: 292
Blev medlem: ons 31 mar 2010, 17:54

Re: Önskar åsikter/kritik/ideér....

Inlägg av Christer »

Zanoj skrev:... det jag har tänkt på är att när man klickar på en länk som hänvisar till en annan websida så öppnas den i samma fönster.
Jag föredrar att dessa öppnas i ett nytt fönster.
Jag har faktiskt gjort exakt samma reflektion, och tänkt påpeka det!
Visst kan man högerklicka och öppna i nytt fönster, men jag föredrar också om detta sker automatiskt vid vanligt vänsterklick på länken. Man vill ju alltid ha kvar forumet på en egen sida i bakgrunden att gå tillbaka till.
PeO skrev:Att starta detta forum - SFF sköts inte längre och kan somna in när som helst och allt intressant material och framförallt kontaktnätet försvinner ut i cyberrymden. Förgasarföreningens forum är kunskapstätt och intressant, men ligger i ett föråldrat mjukvarugränssnitt med stora begränsningar.
Håller med fullständigt. FF's Yahoo-baserade newsgroup är kasst, och helt överspelad i dagsläget. Därför kommer detta forum i rätt tid. I synnerhet om man kan få över folket hit, vilket knappast borde möta något hinder.
Att Swedlamp inte sköts är ett annat problem. Kan ni få med er Fogas också så vore det ju en välgärning så att inte det materialet som de och Conny har tillhandahållit bara försvinner vid nästa betalningstilfälle där.

/Christer
Användarens profilbild
jukka_t
Webbplatsadministratör
Inlägg: 1522
Blev medlem: lör 27 mar 2010, 08:41
Ort: Göteborg

Re: Önskar åsikter/kritik/ideér....

Inlägg av jukka_t »

Håller med Zanoj och Christer att det skulle vara en väldigt smidig lösning, men
som Christer skrev så finns funktionen redan, inte bara här på forumet utan på alla sidor....

Bild:
-------------------

Bild

-------------------

Man trycker höger musknapp på en länk och väljer "öppna länk i nytt fönster", funktionen finns inbyggd
i Firefox och IE, kan vara svårt att ta till sig om man alltid kört med framåt/bakåt (pilarna) tekniken
när man surfar...

Man kan säkert få funktionen automatiskt i Phpbb (med vänsterknapp) men mina instinkter som datortekniker
säger att om man skulle införa nått sånt så skulle man "skrämma" dom som kör och alltid har kört framåt/bakåt (pilarna)
tekniken :-)

Speciellt osäkra datoranvändare blir lätt rädda när det händer nått som inte brukar hända--> "they fear changes" brukar
jag säga ;-)


SL!
Jukka
Användarens profilbild
jukka_t
Webbplatsadministratör
Inlägg: 1522
Blev medlem: lör 27 mar 2010, 08:41
Ort: Göteborg

Re: Önskar åsikter/kritik/ideér....

Inlägg av jukka_t »

Christer skrev: Håller med fullständigt. FF's Yahoo-baserade newsgroup är kasst, och helt överspelad i dagsläget. Därför kommer detta forum i rätt tid. I synnerhet om man kan få över folket hit, vilket knappast borde möta något hinder.
Att Swedlamp inte sköts är ett annat problem. Kan ni få med er Fogas också så vore det ju en välgärning så att inte det materialet som de och Conny har tillhandahållit bara försvinner vid nästa betalningstilfälle där.
/Christer
Jag tycker att om FF killarna väljer att få detta forum som sitt eget så skall man fortfarande köra vidare med Yahoo-prylen paralellt, jag tror
att många av FF killarna gillar Yahoo-prylen för dess enkelhet, man får helt enkelt hem allt som skrivs inne i sin egen dator och om man behöver
fråga nått eller få ut information så gör man det från sin egen dator, frågan skall tas upp på FF mötet i Falköping i Augusti, hade kanske vart
en god ide o släpa med sig en bärbar dator, projje och duk och demonstrera Phpbb till killarna där på mötet...

Ang Swedlamp så är det nog för tidigt att säga hur det skall gå där, Magnus kanske helt plötsligt får tillbaka gnistan och börjar sköta/skriva
på forumet igen, vad som än händer så fortsätter vi ändå att köra vidare med detta forum.


Ang Fogas materialet på Swedlamp, skulle tro att Conny har materialet på andra ställen oxo, och dom FF killar jag pratat
med säger att det finns mycket material i pappersform hos deras medlemmar ifall allt försvinner..

SL!
Jukka
Användarens profilbild
Zanoj
Inlägg: 198
Blev medlem: tis 30 mar 2010, 20:40
Ort: Tranås

Re: Önskar åsikter/kritik/ideér....

Inlägg av Zanoj »

Då är det ok för mej, visste faktiskt inte om högerklickfunktionen på länkar.

mvh Zanoj
Saknar du något? Köp det!
Hacke
Inlägg: 28
Blev medlem: tor 29 apr 2010, 16:03
Ort: Borensberg
Kontakt:

Re: Önskar åsikter/kritik/ideér....

Inlägg av Hacke »

Mycket stiligt forum!

Finns det någon "infoga bilder" guide? Bilder på tex. photobucket brukat ha en tendens att försvinna ibland. Att bifoga bilder som bilagor verkar fungera, även om jag inte lyckade få till det riktigt bra.

Någon som kan tipsa om hur jag ska göra för att få till det?

Mvh Rickard
Användarens profilbild
jukka_t
Webbplatsadministratör
Inlägg: 1522
Blev medlem: lör 27 mar 2010, 08:41
Ort: Göteborg

Re: Önskar åsikter/kritik/ideér....

Inlägg av jukka_t »

Hej Rickard.

Tyvärr verkar det inte finnas nån lösning på att infogade bilder blir i en ram och man måste scrolla, vi hoppas
att dom löser det i nästa version av phpbb.

Bästa lösningen för bilder på nätet ärju om man har en egen ftp server nånstanns, men det kostarju en slant...
one.com tar 12:- i månader men det är lite uppläggningskostnader i början oxo...

SL!
Jukka

Hacke skrev:Mycket stiligt forum!

Finns det någon "infoga bilder" guide? Bilder på tex. photobucket brukat ha en tendens att försvinna ibland. Att bifoga bilder som bilagor verkar fungera, även om jag inte lyckade få till det riktigt bra.

Någon som kan tipsa om hur jag ska göra för att få till det?

Mvh Rickard
Skriv svar