Rekordpris!

Användarens profilbild
webra
Inlägg: 33
Blev medlem: ons 28 apr 2010, 22:43
Ort: Sollefteå

Rekordpris!

Inlägg av webra »

Jag kollade in den här auktionen. http://www.tradera.com/radius-nr-15-sto ... _174294762
Köparen finns nån stan i sydostasien vad jag förstått.

Jag hade knappt hämtat mig efter priset 9600:- för ett primus bensinkök.

Vad hände med den här auktionen? Vad är så speciellt med en Radius nr 15?

Mvh/Björn Webjörn
Användarens profilbild
jukka_t
Webbplatsadministratör
Inlägg: 1522
Blev medlem: lör 27 mar 2010, 08:41
Ort: Göteborg

Re: Rekordpris!

Inlägg av jukka_t »

webra skrev:Jag kollade in den här auktionen. http://www.tradera.com/radius-nr-15-sto ... _174294762
Köparen finns nån stan i sydostasien vad jag förstått.
Helt otroligt, det är nästan att jag skulle vilja sälja min :-)

SL!
Jukka
Användarens profilbild
optipri
Inlägg: 114
Blev medlem: tis 30 mar 2010, 19:11

Re: Rekordpris!

Inlägg av optipri »

Ja herredjävlar. Får man såna priser är det bara att sälja, säga upp sig och tillbringa resten av livet i hängmattan.

Och den här har inte ens höga kragen, då kanske det blivit ännu dyrare, vem vet.
Måste vara världens dyraste snabbtändare och 4:a. (119-115=4) :lol:
Det festliga är att jag idag monterade ihop min 115 efter en genomgång och lite puts. Bättre skick och hög krage, så nu kan man känna sig rik ett tag.

Bosse
Ljusbringaren
Inlägg: 70
Blev medlem: fre 28 jan 2011, 20:08
Ort: Gävle

Re: Rekordpris!

Inlägg av Ljusbringaren »

Ja, det verkar vara någon med guldbyxor som spenderar en hel del på lyktor just nu. Det gick ju en Radius 110A för över 20 papp på ebay nyss. Sedan några gamla fina Coleman för liknande belopp. Skall bli intressant att se om det verkligen blir affär av detta (dvs överförda pengar).

Är själv nöjd att ha fått tag i två nya Hövik verk (Primus) 1082:a alltid något :-)

/ Ljusbringaren
Användarens profilbild
optipri
Inlägg: 114
Blev medlem: tis 30 mar 2010, 19:11

Re: Rekordpris!

Inlägg av optipri »

Det verkar vara Radiushysteri i Asien. Ytterligare en har gått för över 20 och en simpel 102:a för flera lusentappar.
Man får hoppas att dom tar sitt förnuft till fånga eller får ihop det dom vill ha snart, så vi vanlig adödliga kan vara med och bjuda igen.

Bosse
Ljusbringaren
Inlägg: 70
Blev medlem: fre 28 jan 2011, 20:08
Ort: Gävle

Re: Rekordpris!

Inlägg av Ljusbringaren »

Synd att så många lyktor försvinner utomlands nuförtiden. Försöker åtminstone försvåra en del :-) Asiaterna verkar inte ha några finansieringsproblem.

Använde stormlyktor vid sikhåvning nyss de funkade fint. Körde en 1200 med skärm. Körde några andra på land för stämnings skull.

/ Ljusbringaren
Användarens profilbild
stepside55
Webbplatsadministratör
Inlägg: 727
Blev medlem: lör 27 mar 2010, 13:30
Ort: Svartö

Re: Rekordpris!

Inlägg av stepside55 »

Med risk för att spåra ur lite. Sik håvning, hur går det till?
Med vänlig hälsning
Joakim
Ljusbringaren
Inlägg: 70
Blev medlem: fre 28 jan 2011, 20:08
Ort: Gävle

Re: Rekordpris!

Inlägg av Ljusbringaren »

Ursäkta för lite OT.

Vid sikhåvning använder man en ljuskälla (stormlykta, gasollykta alt el (strålkastare) och lyser på lekande fiskar när man försöker håva dem (i rinnande vatten i detta fall), vilket inte är helt lätt alla gånger. Det här en tradition som vi gjort sedan långt tillbaka (vi tar inte upp mycket och de stora fiskarna leker ute i sjön på stenbotten).

Ännu mer OT är att jag införskaffat en ny lykta en FAIR 200CP (Italiensk lykta som är ganska ovanlig) i ovanligt bra skick. Denna gång till ej rekordpris :-)

http://www.classicpressurelamps.com/for ... /post/new/ (samma märke iaf)

Lägger ut lite bilder senare....

Mvh / Ljusbringaren
Skriv svar