En dyr hybrid

Användarens profilbild
Nils_S
Inlägg: 184
Blev medlem: tor 01 apr 2010, 07:23
Ort: København

En dyr hybrid

Inlägg av Nils_S »

Det er ikke så meget en annonce tip, men mere at vise hvad man skal være forsiktig med.

Jeg har lige set denne lampe på ebay og med første blik er den flot. Når man kigger nærmer kan man se at den er en blanding af 2 lamper. En gammel bordlampe fra omkring 1940 og så en halv moderne lygte fra omkring 1970. Toppen, brænderen, håndtaget og pumpen er taget fra den gamle. Resten er fra den nye lygte.
Mvh
Nils
Användarens profilbild
Zanoj
Inlägg: 198
Blev medlem: tis 30 mar 2010, 20:40
Ort: Tranås

Re: En dyr hybrid

Inlägg av Zanoj »

Hej Nils,

Har du nåt att säga om den här?
När jag köpte den fanns inte glas och skärm så det vet jag att det inte är orginal.
Jag har för mej att modellen heter 209 eller 210... :oops:

mvh Zanoj

Bild

Bild

Bild

Bild



Bild

Bild

Bild

Bild
Saknar du något? Köp det!
Användarens profilbild
Nils_S
Inlägg: 184
Blev medlem: tor 01 apr 2010, 07:23
Ort: København

Re: En dyr hybrid

Inlägg av Nils_S »

Den vil jeg sige er rigtig. Det eneste jeg vil spørge er om inder toppen er skruet fast til yder toppen? Lampen som den står vil være fra sidste halvdel af 30erne.

Med metal skærm er det en 210. Hvis den havde en pergament skærm vil den være en 209.
Mvh
Nils
Ljusbringaren
Inlägg: 70
Blev medlem: fre 28 jan 2011, 20:08
Ort: Gävle

Re: En dyr hybrid

Inlägg av Ljusbringaren »

Hej Nils!

Tackar för bra upplysning angående lampan. Har nyligen blivit intresserad av förgasningsprylar och tyckte också att den såg misstänkt ut. Det verkar finnas mer saker som inte är orginal. Radiusköket med värmare enligt länk nedan verkar ju inte heller vara orginal utan någon form av egen konstruktion vad gäller värmeskölden (köket är ok).

http://cgi.ebay.com/Radius-NO-15-Extrem ... 2a0d796a46

Mvh / Ljusbringaren
Användarens profilbild
Nils_S
Inlägg: 184
Blev medlem: tor 01 apr 2010, 07:23
Ort: København

Re: En dyr hybrid

Inlägg av Nils_S »

Nu kommer vi ud i et område hvor jeg ikke ved så meget. Jeg kan godt sige at den er god nok. Det er en standard Radius 15 kök med en tilbehørs varmesats. De fleste firmaer solgte adaptorer til at sætte på deres kök så de blev til varmere. En Radius kyndig kan sikkert fortælle modelnr. etc.
Mvh
Nils
Skriv svar