"Renovering" av Primus 991

Lilor
Inlägg: 44
Blev medlem: sön 10 okt 2010, 22:18

Re: "Renovering" av Primus 991

Inlägg av Lilor »

”Marninger” – trevligt att få läsa denna ”novell” om ditt renoveringsarbete, snyggt jobbat!
Detta fick till och med mig upp ur ”slösoffan” för att få liv i en 991:a jag skaffade mig för nästan ett år sedan. Rensnålsstången var krökt och efter en del rotande i lådorna fick jag tag i en annan som fungerade bra. En del sot fick man ju också städa undan och på med ett nytt munstycke och rensnål. Ut i ”verkstan” för att sparka liv i den lilla 77-åriga gamla damen från 1933 (X29) och …hoppsan :o .....japp.....hon tände med en gång :oops: . Det var väl förståss för att jag hade pysslat om och handskats med henne varsamt och ömt. Susar och spinner som en katt :D !

/Conny C
Bilagor
Primus 991 kopiera.jpg
Primus 991 kopiera.jpg (51.36 KiB) Visad 2589 gånger
Primus 991 vid ormhasseln.jpg
Primus 991 vid ormhasseln.jpg (68.4 KiB) Visad 2610 gånger
Primus 991 i träd2.jpg
Primus 991 i träd2.jpg (152.96 KiB) Visad 2610 gånger
Primus 991 i träd.jpg
Primus 991 i träd.jpg (93.71 KiB) Visad 2610 gånger
Användarens profilbild
Marninger
Inlägg: 89
Blev medlem: lör 16 okt 2010, 17:30
Ort: Löddeköpinge

Re: "Renovering" av Primus 991

Inlägg av Marninger »

Tjusigt jobbat Lilor / Conny C !

Väldigt fina och stämningsfulla bilder och fin lampa också, - gillar särskilt att du också behållit lite patina. Gammal är den ju också, fyra år äldre än min, men jag ser inga större skillnader på dem, - utom att din har en extra och väldigt praktisk krok på grimman. . . . fast jag har kanske inte rätta ögat för alla detaljer ännu.

Kul att kunna inspirera någon . . . speciellt någon som så uppenbart har mycket större erfarenhet och kunskap.

Någon som vet under vilka år den här modellen tillverkades ?

Hälsningar
Åke Marninger
Skriv svar