Primus 510 1938

Användarens profilbild
jukka_t
Webbplatsadministratör
Inlägg: 1522
Blev medlem: lör 27 mar 2010, 08:41
Ort: Göteborg

Primus 510 1938

Inlägg av jukka_t »

.

Såg ett kök på tradera som jag inte sett förut, efter lite efterforskningar fick jag fram att det var
frågan om ett Primus 510 från 1938 och beslutade mig för att ropa hem den, hade lagt ett ganska
högt bud (för ett kök av denna typen) när en Asiat bjöd över några timmar inna avslutet, bestämde
mig för att detta kök skall inte till andra sidan jordklotet utan detta skall vi behålla i Sverige och
höjde mitt bud rejält, Asiaten bjöd inget mer och jag fick den.

Bara efter några dagar dök det upp, var o hämtade det och blev lite förskräkt när jag såg paketet,
kan tänka mig att "Olle och Bertil" var skitfulla och skulle till pubben men så sa Olle att , du jag mååshte
skicka ett paket påvägen och sen tejpade dom ihop något, såhär såg paketet ut:
pri01.jpg
pri01.jpg (678.39 KiB) Visad 12317 gånger
Fort hem och öppna paketet för att se vad var kvar av köket och blir mäkta imponerad, köket
är väldigt dammigt men ser väldigt bra ut, plockar ner den lite och tvättar av det med
grov svamp och diskmedel och blir glad, misstänker att köket inte varit igång många gånger
inga brännmärken på emaljen och det som förvånar mig mest är att munstycket ser helt
nytt ut, köket har förvarats tort och har inte mycket ärg.

Jag är glad att detta kök inte hamnade i Asien ! ,Tar med den till träffen nästa helg och
skall tända den där och koka lite kaffe med den :-)

Lite bilder:
pri02.jpg
pri02.jpg (577.92 KiB) Visad 12317 gånger
pri03.jpg
pri03.jpg (503.71 KiB) Visad 12317 gånger
pri04.jpg
pri04.jpg (387.09 KiB) Visad 12317 gånger
SL!
Jukka