mitt första kök

dag
Inlägg: 19
Blev medlem: mån 25 jul 2011, 18:32

mitt första kök

Inlägg av dag »

Känner att jag måste visa mitt första kök, inköpt på loppis i måndags fick ge 50 spänn,tyckte att det lät rimligt för ett komplett kök. har det på jobbet för att putsa lite på det,ska försöka provköra i helgen. det är ett Primus no 5s

Bild
dag
Inlägg: 19
Blev medlem: mån 25 jul 2011, 18:32

Re: mitt första kök

Inlägg av dag »

Provkörde köket igår. fick värma på med 2 koppar sprit sen tände det och brann fint. det enda jag har gjort är att fukta pumplädret och en lättare rengöring.
Användarens profilbild
jukka_t
Webbplatsadministratör
Inlägg: 1524
Blev medlem: lör 27 mar 2010, 08:41
Ort: Göteborg

Re: mitt första kök

Inlägg av jukka_t »

dag skrev:Provkörde köket igår. fick värma på med 2 koppar sprit sen tände det och brann fint. det enda jag har gjort är att fukta pumplädret och en lättare rengöring.
Trevligt att du fick igång köket!

Dom trebenta köken med tyst brännare är väldigt pålitliga, har gasolhäll och när gasolen tar slut brukar den
trebenta Optimus 5an gå tills jag får tummen ur och byter flaskan..

SL!
Jukka
dag
Inlägg: 19
Blev medlem: mån 25 jul 2011, 18:32

Re: mitt första kök

Inlägg av dag »

Ja det var en trevlig stund,nästa gång får det kokas en kopp kaffe också. kommer nog att snoka runt på loppisar framöver vill gärna hitta ett till med finare finish.
dag
Inlägg: 19
Blev medlem: mån 25 jul 2011, 18:32

Re: mitt första kök

Inlägg av dag »

kollade i stämpeltabellen den är märkt med V kan det stämma att det är tillverkat 1931? användes samma märkning för kök och lampor?
känns lite coolt isf att ha ett fullt fungerande 80år gammalt kök :)
Användarens profilbild
jukka_t
Webbplatsadministratör
Inlägg: 1524
Blev medlem: lör 27 mar 2010, 08:41
Ort: Göteborg

Re: mitt första kök

Inlägg av jukka_t »

dag skrev:kollade i stämpeltabellen den är märkt med V kan det stämma att det är tillverkat 1931? användes samma märkning för kök och lampor?
känns lite coolt isf att ha ett fullt fungerande 80år gammalt kök :)
Det är samma märkning på kök och lampor.... så visst, ditt kök är 80 år....

SL!
Jukka
dag
Inlägg: 19
Blev medlem: mån 25 jul 2011, 18:32

Re: mitt första kök

Inlägg av dag »

Häftigt :) !
det står i bokhyllan och jag ler lite fånigt när jag tänker på historierna det skulle kunna berätta.
dag
Inlägg: 19
Blev medlem: mån 25 jul 2011, 18:32

Re: mitt första kök

Inlägg av dag »

tar och lägger upp ett foto från första testkörningen. det har kokats några liter kaffe på det under hösten. har skaffat mig lite mer pyssel i form av båslampor ett par lampor och några lådor med reservdelar sen sist. usch det är farligt att gå på loppis :oops:
Bild
Skriv svar