primus no 2

taxidriver
Inlägg: 586
Blev medlem: ons 05 maj 2010, 08:47
Ort: Uddevalla

primus no 2

Inlägg av taxidriver »

Fick hem mitt hittils största kök i dag :D (nästan i klass med lars mansalu kök som han använde till woken i älmhult) och efter lite forskande så verkar det sitta fel brännare på den (susande från en no 5) och orginal verkar det som det skall sitta en större brusbrännare på den eller?

Är det någon som har en sådan brännare liggandes så skullen den göra mig glad. Den är för övrigt stämplad med ett Y (1934) i botten, men i katalogerna på spiritburner så verkar dom ha sett lika dana ut in på 70-talet
taxidriver
Inlägg: 586
Blev medlem: ons 05 maj 2010, 08:47
Ort: Uddevalla

Re: primus no 2

Inlägg av taxidriver »

4129 ska orginalbrännaren heta om det kan vara till nån hjälp. Skulle ev funka med nr 4131 också som är brännaren till primus no 3, som är ännu större
taxidriver
Inlägg: 586
Blev medlem: ons 05 maj 2010, 08:47
Ort: Uddevalla

Re: primus no 2

Inlägg av taxidriver »

Den som söker skall finna.... Nu äntligen har jag fått tag på rätt brännare till detta köket. Tog lite tid :D ,och hann även med att köpa ett no 2 kök till med rätt brännare men när den kom hem så visade det sig att brännaren var helt slut på den istället (full med mickrosmå hål i rörena) Men nu två år senare så har det blivit rätt.

så är det någon som är sugen på ett relativt ok no2 kök med en mindre tystbrännare (från ett no5 kök) och och kokring i gjugärn så har jag ett över. Kommer ta med det till hökensås om allt går som det ska. Kan även meddela att brännaren från No3 köket inte passar på 2an
Skriv svar