Köpte för skojs skull Conrads VOLTCRAFT BS-10 USB ENDOSKOP kamera ( http://www.conrad.se ) eftersom jag
vart nyfiken på hur det ser ut innuti tankarna osv,,
349:- + frakt... överkommligt tycker jag, dock är det väldigt dålig upplösning på den ( 640 x 480 )
men den har dioder fram för ljus vilket man nästan måste ha...
Såg redan innan beställningen att diametern för kamerahuvudet var för stort för att
jag skulle kunna kika innuti dom svenska tankarna, tänkte att jag köper en ändå
och "slaktar" huvudet för att få ner diametern, för det priset hade jag flöreställt
mig en "plast-pryl" men när jag öppna paketet såg jag att det var Aluminium...
Blir till o ta till Dremeln för att få ner diametern, skall fundera lite på hur jag löser det hela...
Kan bli så att det blir skrot av det hela när man börjar skära...
Kameran ansluts på usb porten på tex en bärbar dator, och speciell programvara tillåter
att man kan spela in förloppet....
Tyvärr har jag inga bilder på kameran, men en filmsnutt finns här:
http://www.youtube.com/watch?v=DUQNw1IEtJI
Målet är att gå in i min Primus 1019 och se lagningsförsöket på nära håll...
SL!
Jukka
Billig Endoskopkamera i fotogentank...
Re: Billig Endoskopkamera i fotogentank...
Men, men . . . Jukka, - du har ju redan tidigare lagt ut bilder där vi "tittar in i lampan" . . . t.ex här viewtopic.php?f=26&t=9
Jag var övertygad om (och kanske lite avundsjuk över att) du redan hade ett endoskop
Skall bli intressant att följa vad du kan åstadkomma nu när du nu verkligen har ett
. . . men hur i hela friden fick du till de där fina bilderna
Hälsningar
Marninger

Jag var övertygad om (och kanske lite avundsjuk över att) du redan hade ett endoskop

Skall bli intressant att följa vad du kan åstadkomma nu när du nu verkligen har ett

Hälsningar
Marninger
Re: Billig Endoskopkamera i fotogentank...
Dom är tagna utifrån med zoom, och en stark ficklampa som lös in genom ett annat hål i tanken...Marninger skrev:men hur i hela friden fick du till de där fina bilderna![]()
SL!
Jukka