Så hände det igen, ville ha en primus 1051 på tradera och det ville en tysk oxo, kampen var hård men det var även mitt sistabud.
Jaja, jag betalade för mycket igen, men den är betald nu

Denna sorgliga sak med massor av saknade pusselbitar... att jag överhuvudtaget bråkade med tysken berodde på att jag hade
hatten från en reservdels 1001a som jag visste var samma som just denna 1051 har haft från början.
Här är den sorgsna stackaren:
Och här är han lite gladare tack vare en hatt, lite småbuklig men håller för regn...
Lite mer bilder, tanken är faktiskt rätt ok och även korgen ser riktigt bra ut när man får väck smutsen/dammet... bilder:
När jag såg backventilen så tänkte jag " o ou.... problem", specialare som kanske har nån slaggs
vridfunktion som Colemans har ???
Här är ännu en " o ou.... problem", skulle kanske låtit tysken vinna?
Om ni undrar vart resten av rensnålen är så kan jag meddela att den sitter fast i munstycket....
Förgasarröret var iallafall helt men smutsigt, ligger o pyr i Ultraljudstvätten just nu...
Här är lite mer delar:
Sot o smuts o elände... :
Sen så misstänker jag att denna del fått sig en smäll, ser ut som lutande tornet i Pisa.
Snajsig topp-clips...
Min första Primus med denna ratt:
Skall bli intressant o få ren denna smuts:
Jaja...
Önskar information om ur den lite speciella backventilen fungerar och ev bild på hur
den nedre delen av pumpen ser ut...
Och om någon har nån av delarna som fattas så tar jag gladeligen imot dom, byter nått bra mot dom eller betalar för dom.
Och om du har delar men gärna vill behålla dom.... så tänk på att jag kämpade hårt för att vi skulle behålla denna lampa
här i Sverige åtminstonne en generation framöver

SL!
Jukka