Christer skrev:
Ett krux efter att ha hittat sådana här grejer är ofta att försöka utröna till vilken apparat respektive del hör ihop. Omärkta munstycken är ofta hopplösa att luska ut.
Men rensnålar, och i viss mån munstycken, till Radius 143 måste vara ganska vanliga för de tycker jag man springer på rätt ofta. Har de varit svåra att få tag på menar du?
Har luskat ut dom flesta, hade stora förhoppningar på munstyckenna det var mest av (dom till trebenta kök) men
tyvärr är det 0.35 mm hål och då är dom troligtvis till Sprit...
Har letat 143 munstycken/rensnålar i flera år, har frågat nästan alla samlare jag känner och ingen har haft, men nu
är problemet löst, även andra har haft problem att hitta så imorgon åker det iväg rensnålar till syd och munstycke/rensnål till norr
Christer skrev:
En kanske lite långsökt tanke med den där insexnyckeln! När jag granskar bilden ser det verkligen ut att vara det också, men jag tänkte ändå det kunde vara värt att fråga: kan det inte vara en "infemnyckel" istället?
Jag tänkte på de där säkerhetstanklocken vissa kök hade med en special femkantig fattning. Verktyget kunde ju ha varit för att ta isär en sådan i såfall.
Kollade nyckeln, den är insex...
Gämförde dom tre "stora" munstyckena med dom i min gasolhäll, hålet i gasolhäll är enormt stora gämfört mot
dessa, minst 2 kanske 3 ggr större hål på gasol...
Men munstyckena var väldigt lika dom jag har i gasolhällen.
Finns det någon som har en Primus gasolkök som skulle kunna fotografera munstycket ??
Där jag hittade mina grejjer fanns orginal NOS radius och Primus gummipackningar, tyvärr hade dessa förvarats
öppet och var som små glasskivor -> Stenhårda...
SL!
Jukka