Drabbat av Finsk Otur.

Bent Jensen

Drabbat av Finsk Otur.

Inlägg av Bent Jensen »

Har varit lite tysst härifrån senast, har jobbat fullt med konstruktion av en större trädgård dom senaste tre monader.

Tidligare beskrev jag ett projekt med min Aida Express, som var tagit helt sönder:

[url]htt1p://www.fotogenforum.se/fotogen/phpBB3/view ... f=20&t=467[/url]

På trädgårdsprojektet var en plåslågare, som kunne löda min Aida, när jag kom hem, ställde jag den i verkst'an, näste morron såg det ut såhär:
IMAG0116-1.jpg
IMAG0116-1.jpg (91.04 KiB) Visad 3780 gånger
IMAG0115-1.jpg
IMAG0115-1.jpg (106.24 KiB) Visad 3780 gånger
Ett vägskylt från Laitila-trakten, som jag "befriade" från en snödriva för 20 år sen, och satt upp på väggen, hadde ramlat ner över kransen och bucklat den. S....t...ni, :evil: P..k..e :evil: (Dom enda finske ord jag känner). Nu får vi se om det går att rikta den, annars måste jag hinna en annan.

I övrigt ser det ut till at ha varit himla varmt i Södra Sverige senast: :mrgreen:
varm_helsingborg.jpg
varm_helsingborg.jpg (50.82 KiB) Visad 3780 gånger
Bäste hälsningar
Bent
Användarens profilbild
jukka_t
Webbplatsadministratör

Re: Drabbat av Finsk Otur.

Inlägg av jukka_t »

Bent Jensen skrev: S....t...ni, :evil: P..k..e :evil: (Dom enda finske ord jag känner).
Hehe...

Kul historia, du får nog riktat Aidan...

Detdär svärordet använder jag ibland när jag mekar med lampor, har
insett att den ofta är betydligt bättre än 5-56 och liknande rostlösare ;-)

SL!
Jukka
Bent Jensen

Re: Drabbat av Finsk Otur.

Inlägg av Bent Jensen »

Första gången, jag hörte dom här ordene var, när jag i -86 var i Veikkola, lite utan för Helsinki. Det var i januari, jag var körande i en ganska gammal Mercedes-buss. Förste morron efter en natt med -25 var all luft och ström borte, och brannkåren kom och skulle starta mig. Branmannen ville lossna batteri-locket, men skarapade i stället skinnet av knogarna, när han kom i kontakt med +polen, var ochså sat det här vita pulver... Där var många, långa vokaler involverat, när han stod med händarne mellan benene :shock:

Hälsningar
Bent
Skriv svar