För ett tag sedan köpte jag en bättre beg åkgräsklippare eftersom (host) jag har så mycket gräsmatta....
Hm... nu när jag tänker efter... jag köpte den eftersom brossan köpte en och kom körandes med den
och var lycklig som ett barn vid ratten...
En Partner 12-92 (12 hästar och klipper 92 cm brett)
Knivarna var kass och jag köpte nya fina Mulsherblad (multiklipp) och när jag skulle klippa gräsmattan för första gången insåg jag
att en sten i gräsmattan som retat mig i åratal hade nu blivit ett problem, trodde jag skulle komma över den med högsta klipphöjden,
körde och det brakade som skjutton när dom nya fina bladen slipade till toppen av stenen... :-/
Fram med spett, inser att "stenen" är ca 2.5 meter lång och ca 1 meter bred, dvs ringa hit grävmaskinisten.... eller...
Hm... funderar.... värme/vatten/spricka... behöver värme....
Tar fram Optimus blåslampan och börjar värma på toppen av den nyslipade "matterhorn" och ser efter ett tag att det börjar flyga splitter..
Efter ca 2 timmars värmande, vatten och ett spett har "matterhorn" blivit en betydligt beskedligare kulle, hystar i stensplittren
och jag fyller nästan en 10l hink...
Ja.. är mycket nöjd med resultatet, synd att jag inte tog en bild innan jag började..
Här är iallafall lite bilder:
Nöden är uppfinnarnas moder

SL!
Jukka