Blev för några år sedan återfallsmopedist, sålde en båt som låg o skräpa och fick ihop några tusenlappar, kollade på
blocket och snubbla på en annons med en Compact, tänkte "fan va coolt" och åkte o köpte den, genom att köra till
närmaste granne smittade jag först honnom, sedan smittade jag en granne till, vi var ute o körde på gångbanor
och hade himla skoj...
Sen så snubbla jag på en Crescent F50 till en överkommlig slant och då blev det byte..
F50in var 3växlad men otroligt slö, gjorde rent o putsa på bitarna men den var
fortfarande långsam, det hela blev värre när jag en dag körde i en uppförsbacken och det
stod ett gäng 15 åringar med plastraketer o skrattade åt mig när moppen inte orkade upp för backen...
Köpte in ett viktkompenseringskit, 60cc "tysk-kopia" cyl/kolv, en 17mm kyrkportare och lite stabilare utblås, sen klarade
jag backen med treans växel

När jag köpte F50in var den penselmålad blå, lämnade in delarna till en billackerare som lackade delarna i
Dodge prowler orange som enligt experterna är det närmaste man kan komma orginal oranga färgen
som var standard på F50 GLX 1978.
Förra våren lossnade växelföraren och för att få tillbaka den måste man klyva motorn, tänkte lämna in den till
nån kunnig som kunde fixa det och samtidigt se över lager och packboxar....
såhär ser den ut:

Sadeln lämnade jag in på omklädning, blev hyffsat likt orginal...
Fälgarna skulle behöva ny lack och skulle behöva byta ut framoket från den groteskt stora MC oket till nått som
liknade orginal...
SL!
Jukka